بستر هلیل رود پاک سازی شد/ احیای جازموریان، بقای زندگی

به مناسبت روز جهانی زمین پاک طرح پاکسازی بستر هلیل رود با شعار نجات هلیل، احیای جازموریان، بقای زندگی صورت گرفت. دوستداران محیط زیست با در دست داشتن پلاکاردهایی از جمله بستر هلیل محل زباله نیست، نجات هلیل احیای جازموریان به پاکسازی پرداختند.
فضای مجازی کار خودش را کرد
دعوت از مردم، دوستداران طبیعت و حامیان هلیل رود و جازموریان در شبکه های اجتماعی صورت گرفت وقتش بود که دیگر ثابت شود فقط شعار نیست و مردم پای حقشان یا بهتر بگوییم بقای زندگی شان ایستاده اند. از نقاط و دور و نزدیک و شهرستان های مجاور آمدند بستر خشکیده هلیل را پاکسازی کردند و امید در چشم هایشان موج می زد که روزهایی نه چندان دور دوباره صدای دلنواز هلیل و شیهه جازموریان را خواهند شنید.
حالا وقت آن رسیده خواب زده ها بیدار شوند عواقب را ببیند که سال های دوری نیست همین چند سال دیگر را تصور کنند که جنوب کرمان بیابانی خشک شده یعنی نابودی مطلق اکوسیستم خاص و منحصر به فرد این منطقه. جازموریان خشک شد امید به احیای دوباره اش داشتیم نه اینکه رگه های حیاتی جنوب را بگیرند و جنوب کرمان با آن همه رویکرد را به استقبال نابودی ببرند. مردمی که در پاکسازی هلیل شرکت کردند فریاد نزدند، اعتراض نکردند، نظمی را بهم نریختند فقط با پاکسازی بستر هلیل رود همه ی حرفهایشان را زدند.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101

نظرات بسته شده است.