شرکت «فولاد بوتیای ایرانیان» عامل سگ‌کشی در کرمان

امروز چهارشنبه و در جریان تحقیق گروههای حامی حیوانات و با توجه به تماس‌های مردمی   گویا پیمانکار شرکت فولاد بوتیای ایرانیان دستش به خون سگ‌ها آلوده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این شرکت‌ که در روزهای گذشته توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح شده و زیر مجموعه «میدکو» محسوب می‌شود به پیمانکاری پول می‌دهد تا سگ‌های ولگرد اطراف کارخانه را پس از بیهوش کردن به بیابان‌های اطراف شهر منتقل کند.

پیمانکار هم بدون اطلاع کارفرما اقدام به کشتن سگ‌ها و دفن لاشه آها در زمین‌های اطراف شهر می‌کند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مدیر این کارخانه بابت بیهوشی و انتقال هر سگ ۱۸۰ هزار تومان به پیمانکار خود پرداخته است. میم -ب پیمانکار خاطی پس از زنده‌گیری سگ‌ها آنها را با کابل کشته و با خودرو نیسان آبی به بیابان‌های اطراف کارخانه منتقل کرده است. قرارداد با این پیمانکار از ۲۹ دیماه منعقد شده است. گویا زیرمجموعه «میدکو» قصد داشته تا محیط کارخانه را برای مراسم افتتاح آماده کند.

امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه نشستی میان حامیان حقوق حیوانات و مسولان کارخانه برگزار شد. در این جلسه خبری از مدیر کارخانه نبوده و سایر مسوولان کارخانه قول پیگیری موضوع را دادند.

گفته می‌شود دلیل علامت گذاشتن سگ‌ها برای شناسایی و رصد کار پیمانکار بوده است.

لازم به ذکر است در فضای اینستاگرام کشته شدن سگ‌ها به شهرداری کرمان نسبت داده شده که اشتباه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23781
1 نظر
  1. اباذری می گوید

    جوابیه روابط عمومی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان به خبر منتشر شده در خصوص رفتار نامناسب با سگ های ولگرد

    به اطلاع می رساند ، همزمان با شکل گیری هر مجموعه اشتغال زایی،علی الخصوص مجموعه های صنعتی در فاصله قابل توجهی از آبادی ها، بعضی از حیوانات اهلی آن مناطق از قبیل سگ و گربه جهت ارتزاق و ادامه حیات از پس مانده ی غذای کارکنان، جذب آن محدوده ها گردیده و حس ترحم کارکنان زمینه تغذیه مناسب و متعاقب آن زاد و ولد حیوانات مزبور را ایجاد و با افزایش جمعیت آنها و احتمال تهدید بهداشت و بروز بیماری هایی نظیر هاری و امثالهم و خطر برای ساکنان، باعث می گردد که تدابیر مهارکننده قانونی در دستور کار مسئولین آن مجموعه ها قرار گیرد.بی توجهی به این امر ممکن است حوادثی نظیر گازگرفتگی یک کارگر، مشابه آنچه که در یکی از واحدهای صنعتی استان در سالهای اخیر بوقوع پیوست و بعلت مبتلا بودن سگ به بیماری هاری متاسفانه مصدوم فوت نمود را ایجاد نماید.
    شرکت فولاد بوتیای ایرانیان نیز به جهت ضرورت حفظ سلامت کارکنان از طریق هماهنگی های انجام شده با سازمان محیط زیست و شهرداری با درخواست معرفی کانون ها و موسسات مردم نهاد و اعلام آمادگی بمنظور همکاری در ایمن سازی محیط و حتی پرداخت کمک های مالی و انجام پشتیبانی مناسب در صدد رفع خطر احتمالی ناشی از وجود حیوانات مزبور علی الخصوص سگ های ولگرد گردید که این پیگیری ها بالغ بر دو سال طول کشید و نهایتا با توجه به نتیجه مشورت های مربوطه، خدمات جمع آوری سگ های ولگرد را با تاکید بر رعایت موازین ذیربط برون سپاری نموده و طی مبادله قراردادی که در آن به تمامی مقررات مربوطه علی الخصوص رعایت کلیه مواد دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد که توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصویب گردیده، اشاره شده و جزو تعهدات پیمانکار قلمداد می گردد پیمانکار را مکلف به جمع آوری سگ ها ، انتقال و رها سازی آنها در محلی که در متن قرارداد ذکر شده نموده است، لذا این شرکت بلافاصله با مطلع شدن از چنین رفتار بی رحمانه ی فرد یا افرادی که نسبت به حیوانات روا داشته ، از پیمانکار توضیح خواسته شد و نظر به تکذیب وی ناگزیر برای اثبات حقانیت و یا مجرمیت او، به واحد حقوقی دستور داده شده تا جهت روشن شدن انجام تخلف و یا عدم تخلف ، موارد را از طریق مراجع صلاحیت دار پیگیری و چنانچه اثبات گردد پیمانکار این شرکت مرتکب جرم و جنایت گردیده، طبق موازین قانونی و احکام صادر از مبادی ذیربط به اشد مجازات محکوم گردد.
    خاطر نشان می نماید مدیران و کارکنان شرکت فولاد بوتیای ایرانیان نفرت و انزجار خود را نسبت به عملکرد افرادی که مرتکب چنین جنایاتی گردیده اند اعلام و ضمن تبری و بیزاری جستن از چنین افکار و اعمال ، ابراز تاسف دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.