۳۲۰ هزار کارگر در کرمان تحت پوشش بیمه هستند| عضویت 40 هزار نفر کارگر در خانه کارگر استان

به گزارش کرمان‌نو، رضا اسماعیلی مدیرکل اداره کل کار، تعاون و امور اجتماعی استان کرمان چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه در دیدار نمایندگان جامعه کارگری با استاندار کرمان، اظهار کرد: دیروز در سطح ملی تجلیل از کارگران نمونه انجام شد که پنج نفر از ۲۶ نفر کارگر نمونه در سطح کشور کرمانی بودند.

اسماعیلی با بیان اینکه در سطح استانی دو کارگر نمونه داشتیم که در مسابقات کشورهای خارجی شرکت کرده و رتبه آورده بودند، تصریح کرد: در استان کرمان ۳۲۰ هزار کارگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که بیمه اجباری هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: تولیدات انجام‌شده بیشتر صادرات غیرنفتی هستند همچنین سه ضلع کارگر، کارفرما و دولت در روند کار وجود دارد که سعی می‌کنیم مسائل و مشکلات به وجود آمده را با همکاری این سه ضلع مرتفع کنیم.

مدیرکل اداره کل کار، تعاون و امور اجتماعی استان کرمان افزود: با توجه به تعاملاتی که در حوزه کارگری و کارفرمایی ایجاد شده سال‌های گذشته شاهد کاهش تجمعات کارگری بوده‌ایم.

اسماعیلی افزود: در سال ۹۶ تعداد ۱۸۴ تجمع کارگری داشتیم که این آمار در سال ۹۷ به ۱۰۲ مورد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۶۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمان وجود دارد و بیش از چهار هزار پرونده را در سال پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: پرونده‌های ورودی فروردین ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است که نشان دهنده قوام خوب کارگاه‌ها است که امیدواریم این روند مستمر باشد.

مدیرکل اداره کل کار، تعاون و امور اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: بیش از ۴۶ هزار واحد تولیدی در کرمان در ۲۳ شهرستان وجود دارد که در سال ۱۵ هزار بازدید از این مراکز در راستای بحث صیانت و سلامت کارگری داریم.

از راه‌حل‌های عملی برای حل مشکلات کارگران در استان استقبال می‌کنیم

محمدجواد فدایی، استاندار کرمان نیز در این دیدار با تبریک روز کارگر اظهار کرد: از نیروهای کارگری در استان می‌توانیم استفاده بیشتری در راستای توسعه و رونق تولید داشته باشیم.

فدائی با بیان اینکه مسائل کارگری مطرح‌شده مسائل جدیدی نیست و سال‌ها عنوان می‌شود، افزود: امیدواریم که بتوانیم بخشی از این مشکلات را که در اجرا مربوط به ماست حل کنیم و آماده همکاری برای رفع مشکلات جامعه کارگری استان در راستای رونق تولید هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه از راه‌حل‌های عملی برای حل مشکلات کارگران در استان استقبال می‌کنیم افزود: بعضی از مسائل این حوزه نیازمند کار کارشناسی است و با برگزاری جلسه درست نمی‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه تشکل‌های کارگری در انتقال تجربیات می‌توانند موفق باشند و این کار بهتر است که انجام شود، تاکید کرد: ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی لازمه رونق تولید است و باید از ظرفیت تشکل‌های کار و کارگری استان در این جهت استفاده کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه روزانه مراجعات زیادی برای اشتغال داریم، تصریح کرد: امروز نگرانی تمام خانواده‌ها رفع بیکاری فرزندان آنها است.

کارگران با دستمزد یک میلیون و 700 هزار تومان هیچ کاری نمی‌توانند کنند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در جامعه کارگری مشکلات زیادی داریم اظهار کرد: سیاسیون بعضی مواقع بیشتر از حد مجاز خود دخالت می‌کنند که این مسئله خود مشکل‌آفرین است.

وی با بیان اینکه یک کارگر با حقوق حدود یک میلیون و 700 هزار تومانی هیچ کار نمی‌تواند انجام بدهد، تصریح: با این حقوق چگونه می‌شود یک کیلو گوشت 120 هزار تومانی تهیه کرد.

عباس کاربخش با اشاره به اینکه 40 هزار نفر کارگر عضو خانه کارگر استان هستند، افزود: این افراد خدمات رفاهی و آموزشی دریافت می‌کنند.

سالانه 7 هزار نفر کارگر در استان کرمان بازنشسته می‌شوند

حسین شجاعی، رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه سالانه 7 هزار نفر کارگر در استان کرمان بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: 118 هزار بازنشسته و مستمری‌ بگیر در سطح استان داریم که حدود 90 درصد آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سالانه 800 نفر بازنشسته از کرمان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، افزود: در شهر کرمان با چند بیمه قرارداد بستیم و در قالب این قراردادها خدماتی به اعضا ارائه می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27510
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.