معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان خبر داد:


استقبال از طرح‌های پرورش کرم ابریشم در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: طی سال جاری تعداد متقاضیان فعالیت در زمینه نوغان داری و پرورش کرم ابریشم در جنوب کرمان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا قاعدی فر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب کرمان به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی و تنوع اقلیمی از ظرفیت مطلوبی برای نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در کشور برخوردار است.

قاعدی فر با بیان اینکه تعداد متقاضیان پرورش کرم ابریشم از چهار نفر در سال گذشته به ۱۰ نفر افزایش پیدا کرده است، افزود:از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۰ جعبه تخم نوغان در زمینه ترویج و آموزش این حرفه دربین متقاضیان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توزیع شده است.

او به برنامه‌های ترویج صنعت نوغانداری طی سال جاری در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، شناسایی مکان‌های مناسب برای احداث توتستان و توزیع جعبه‌های تخم نوغان در میان واجدین شرایط از برنامه‌های در دست اقدام در راستای ایجاد و رونق صنعت نوغانداری در منطقه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به ارزش اقتصادی تولید ابریشم در کشور و جهان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تداوم حمایت‌های دولتی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب درزمینه پرورش کرم ابریشم، درآینده شاهد رونق این صنعت و توسعه صنایع جنبی مرتبط با آن شامل صنایع قالی بافی و گلیم بافی درمنطقه باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31579
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.