انتقاد استاندار کرمان از طبقه‌بندی‌ها در نظام آموزشی کشور

استاندار کرمان با انتقاد از طبقه بندی ها در نظام آموزشی بیان کرد: متاسفانه نظام آموزش و پرورش را طبقاتی و آن را پولی و کنکور را رانتی کردیم و کرسی های دانشگاه را در اختیار کسانی گذاشتیم که درد مردم را نمی فهمند و با این اقدام به شدت بر پیکر آموزش و پرورش آسیب رساندیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی زینی وند” صبح امروز سوم مهرماه در آیین نمادین نواختن زنگ مدرسه در استان کرمان گفت: کرمان جزو استان های پیشرو برای آغاز فعالیت مدارس بود.

وی با اشاره به تجربیات یک و نیم سال گذشته در امر آموزش مجازی اظهار کرد: همه کارشناسان و صاحب نظران تاکید بر آموزش حضوری دارند که خانواده ها باید در این زمینه به ما کمک کنند.

استاندار کرمان تاکید کرد: اگر همه امکانات آموزش مجازی مهیا باشد کیفیت آن نصف کیفیت آموزش حضوری است.

وی بر لزوم واکسیناسیون همه کسانی که با دانش آموزان سر و کار دارند، از کادر مدرسه تا راننده سرویس و حتی والدین تاکید کرد و افزود: برای واکسیناسیون دانش آموزان تدابیر خوبی در کشور در حال اندیشیدن است.

زینی وند در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ماحصل سند تحول این است که دانش آموز از ابتدا تا قبل از دانشگاه باید به گونه ای تربیت یافته که صاحب تحلیل دقیق از شرایط کشور و دنیا بوده و مسلط به یک حرفه قابل کاربرد در جامعه و تسلط بر دانش پیشرفته نیز باشند.

وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در کشورهای توسعه یافته تاکید کرد: تا آموزش و پرورش دغدغه آحاد جامعه نباشد ما آینده کشور را نمی توانیم بسازیم.

استاندار کرمان با انتقاد از طبقه بندی ها در نظام آموزشی عنوان کرد: متاسفانه نظام آموزش و پرورش را طبقاتی و آن را پولی و کنکور را رانتی کردیم و کرسی های دانشگاه را در اختیار کسانی گذاشتیم که درد مردم را نمی فهمند و با این اقدام به شدت بر پیکر آموزش و پرورش آسیب رساندیم که برای حل این مسائل باید سند تحول آموزش را ساری و جاری کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77341
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.