رشد ۷درصدی اهدای خون در رفسنجان طی شش‌ماهه نخست سال جاری

رییس اداره انتقال خون رفسنجان گفت: در شش ماهه ابتدای امسال تعداد کل مراجعین به پایگاه انتقال خون رفسنجان جهت اهدای خون ۶۱۳۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مهدی محمدحسینی” اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال تعداد کل مراجعین به پایگاه انتقال خون رفسنجان جهت اهدای خون ۶۱۳۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته و این تعداد مراجعین ۴۹۳۲ واحد خون اهدا کردند.

وی میزان اهدای مستمر خون در شهرستان رفسنجان را ۶۳ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان از متوسط کشوری بالاتر است.

محمدحسینی تصریح کرد: از ۴۹۳۲ واحد خون اهدایی به پایگاه انتقال خون رفسنجان در شش ماهه نخست امسال، نزدیک به ۱۳ هزار واحد انواع فراورده های مشتق از خون تولید شده که در اختیار مراکز درمانی شهرستان و سایر پایگاه های استان به منظور تامین خون و فرآورده های موردنیاز بیماران قرار گرفته است.

رییس اداره انتقال خون رفسنجان توضیح داد: در شش ماهه امسال ۱۲ هزار و ۱۷۲ واحد خون و فرآورده به مراکز درمانی و سایر پایگاه های استان کرمان ارسال شده که از این تعداد ۵۲۰۱ واحد سهم مراکز درمانی شهرستان رفسنجان بوده، ۵۶۱۴ واحد به کرمان و ۱۳۱۱ واحد هم جهت تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی کهنوج ارسال شده است.

وی بیان کرد: پایگاه انتقال خون رفسنجان از سال گذشته مجهز به یک دستگاه پلاکت فرسیس شده که جهت تامین پلاکت موردنیاز بیماران مورد استفاده قرار می گیرد که تا قبل از نصب این دستگاه همراهان بیماران در صورت نیاز به این فرآورده بایستی به کرمان می رفتند که پس از اهدای پلاکت مجددا این پلاکت برای استفاده بیمار به رفسنجان ارسال می شد اما از زمان راه اندازی این دستگاه دیگر بیماران و نیازمندان به این فرآورده مهم دغدغه تامین این فرآورده را نخواهند داشت.

محمدحسینی عنوان کرد: امسال با پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین شاهد حضور تدریجی اهداکنندگان خون بودیم که این کار کمک کرد تا افرادی که هرسال نذر اهدای خون در تاسوعا و عاشورا داشتند به نوعی این فرصت را داشته باشند که در این زمان ۴۰ روز نذر خود را ادا نمایند و از ازدحام جمعیت و شلوغی در پایگاه انتقال خون در این ایام شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی همچنین گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و به همت فدراسیون پزشکی ورزشی کشور پویشی تحت عنوان اهدای خون ورزشکاران و قهرمانان راه اندازی شد که در روز ۳۱ شهریورماه اداره ورزش و جوانان و هیئت پزشکی ورزشی شهرستان رفسنجان ضمن دعوت از هیئت های ورزشی و قهرمانان و ورزشکاران جهت پیوستن به این پویش، اقدام به اهدای خون به منظور ترویج فرهنگ اهدای خون و کمک به بیماران و نیازمندان به خون نمودند.

رییس اداره انتقال خون رفسنجان با تاکید بر اینکه نیاز به اهدای خون نیاز همیشگی و دائمی است، اضافه کرد: از تمام شهروندان خانم و آقا که در این شرایط سخت همه گیری بیماری کرونا شرایط اهدای خون را دارند و به امر خداپسندانه و انسان دوستانه اهدای خون توجه ویژه دارند، تقاضا دارم سازمان انتقال خون رفسنجان را در هیچ زمانی تنها نگذارند چراکه که بدون حضور این عزیزان این رسالت خطیر محقق نخواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77338
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.