بیش از ۲ هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان اسکان یافتند

معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان از اسکان بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و دانشجویان دروس عملی در خوابگاه‌های این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: اسکان یکهزار نفر دیگر از دانشجویان دوره کارشناسی این دانشگاه که دروس نظری دارند نیز در حال پیگیری است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی اکبر نظری با اشاره وضعیت خوابگاه های دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: آموزش های حضوری این دانشگاه از ۱۹ فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا تصمیم بر این شد حضور دانشجویان در دانشگاه به صورت مرحله ای باشد و در این راستا تمام کلاس‌های تحصیلات تکمیلی و دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده‌های تربیت بدنی، هنر، دامپزشکی و دروس عملی سایر دانشکده‌ها بصورت حضوری از ۱۹  فروردین ماه ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه کلاس‌های دروس عملی، آزمایشگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق ابلاغیه وزارت علوم از تیرماه ۱۳۹۹ با تعداد ۴۰۰ دانشجوی دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد بصورت حضوری برگزار شد تصریح کرد: در آبان ماه ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در خوابگاه دانشگاه اسکان داشتند و  تمام کلاس‌های دانشجویان این مقاطع بصورت حضوری برگزار شد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه دانشجویان مهلت داشتند تا ۲۳ فروردین ماه در برای اسکان در خوابگاه ثبت نام کنند تا با توجه به آمار متقاضیان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود ادامه داد: از ۱۴ فرودین ماه ۱۴۰۱ فرایند ثبت‌نام برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها آغاز شد که تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰  دانشجو که از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر دختر و ۹۰۰ پسر در خوابگاه اسکان یافتند.

وی ادامه داد: هزار نفر دیگر از دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان در دوره کارشناسی که دروس نظری دارند؛ برای استفاده از خوابگاه ثبت نام کرده اند که اسکان آنها در حال پیگیری است.

ظرفیت اسمی خوابگاه‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان سه هزار و ۷۰۰ نفر است

نظری با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان در حالت عادی با ظرفیت اسمی سه هزار و ۷۰۰ دانشجو شامل ۲ هزار دختر و هزار و ۷۰۰ پسر و همچنین ۲۰۰ نفر (۱۰۰ زوج) ظرفیت خوابگاه متاهلین و تعداد کل  خوابگاه برادران و خواهران در ۱۰ بلوک و ۷۰۰ اتاق است گفت: ظرفیت اسمی اسکان در خوابگاه پنج نفردر هر اتاق خوابگاه و ترجیحا چهار نفر و تا حد امکان به تمامی دانشجویان اسکان داده خواهد شد و در این راستا یک خوابگاه خودگردان در شهر کرمان با ظرفیت ۱۵۰ نفر در حال پیگیری برای اسکان دانشجویان است و اولویت با دانشجویان سنواتی و شبانه است.

وی با تأکید براینکه همچنین در زمینه سلف سرویس دانشگاه نیز مشکل خاصی وجود ندارد گفت: با وجود وضعیت کرونا خوابگاه و سلف سرویس دانشگاه در زمان غیرحضوری بودن آموزش ها تعطیل نبود و در هفته جاری نیز حدود یکهزار نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در سال های گذشته دروس کارگاهی داشتند و مجبور بودند در خوابگاه ها حضور داشته باشند؛ ساکن بودند که از ظرفیت سلف سرویس نیز استفاده می کردند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: اگر در پروتکل وزرات بهداشت محدودیت های خاص قبل دیده نشود ما با مشکل کمتری از لحاظ متقاضیان و تعداد دانشجویانی که به خوابگاه نیاز دارند روبرو هستیم تصریح کرد: اگر بخواهیم بر اساس پروتکل های بهداشتی سال گذشته که برای خوابگاه ها پیش بینی شده بود شیوه نامه ها را رعایت کنیم؛ به خوابگاه بیشتری نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه چهار خوابگاه خودگردان در شهر کرمان وجود دارد و برای دانشجویان روزانه هزینه ای در نظر گرفته می شود بیان داشت: قبل از کرونا بالای پنج هزار نفر دانشجو در خوابگاه های دانشگاه اسکان داشتند و ۹ خوابگاه خودگردان قبل از کرونا فعال بود.

تغییر فاصله‌گذاری در کلاس‌های درس از ۲ متر به یک متر 

نظری با بیان اینکه تلاش می شود پوشش ۱۰۰ درصدی دانشجویان را در خوابگاه ها را داشته باشیم و با اشاره به رعایت فاصله گذاری در کلاس های درس خاطرنشان کرد: در آخرین پروتکل بهداشتی  که ابلاغ شد فاصله ایمن تاکید شده و فاصله از ۲ متر به یک متر تغییر یافته است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با تأکید بر اینکه از پذیرش دانشجویانی که واکسینه نشدند در خوابگاه ها معذور هستیم گفت: در پروتکل های جدید اسکان در خوابگاه‌ها دانشجویان باید سه نوبت واکسن را تزریق کرده باشند اما اسکان برخی از دانشجویان به تازگی نوبت دوم را دریافت کرده و برای دز سوم باید فاصله زمانی خاصی رعایت شود؛ مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه کلاس‌های دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی برای تمامی ورودی‌ها طبق جدول زمان بندی منتشر شده به صورت حضوری برگزار می‌شود افزود: همچنین جلسات دفاع از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی همانند گذشته صورت حضوری برگزار می‌شود و صرفا داوران خارجی رساله‌های دکتری در صورت تمایل می‌توانند به صورت غیرحضوری در جلسه دفاع شرکت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87313
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.