توضیحات مدیرکل بهزیستی کرمان در خصوص حواشی تخلیه خانه آفتاب در فضای مجازی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: توقع داشتیم قبل از این کار به ما خبر داده شود تا موضوع را بهتر مدیریت کنیم و حاشیه و موضوعی جهت سوءاستفاده ایجاد نشود.

به گزارش کرمان نو، علیرضا وحیدزاده در خصوص بازتاب تخلیه بخشی از مؤسسه خیریه آفتاب در فضای مجازی و حواشی آن بیان کرد: این مرکز یکی از دو موسسه خیریه ما است که به واسطه بهزیستی مسئولیت خدمت‌رسانی به کودکان بی‌سرپرست و  بدسرپرست مبتنی بر قانون حمایت از کودکان را داشت.

وی افزود: اخیرا جلسه‌ای با حضور مقامات قضایی برگزار شد که مقام محترم قضایی دستور به تفاهم دادند و ما با اوقاف تفاهم کردیم که حدود ۱۰ روز مهلت تخلیه داده شود اما چند روز بیشتر طول کشید.
وحیدزاده ادامه داد: جابه‌جایی مراکز نگه‌داری کار ساده‌ای به خصوص در پایان سال نیست؛ در نشستی که با حضور مقامات قضائی و اداره اوقاف برگزارشد قرار شد به ما فرصت دهند تا زمینه برای جابه‌جایی فراهم شود.
وی عنوان کرد: ما باید دنبال جایی برای بچه‌ها می‌گشتیم و فضایی را فراهم کنیم تا مرکز شبانه‌روزی و خدمات حمایتی روزانه را منتقل کنیم.
وحیدزاده تأکید کرد: علی‌رغم اینکه پیگیر خالی کردن این مرکز هستیم پیگیر اثبات اینکه این مرکز با بهزیستی ارتباط دارد هستیم؛ اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد این مرکز می‌تواند متعلق به اوقاف نباشد.
وی با تأکید بر اینکه مستندات وجود دارد گفت: دیروز آخرین تجهیزات منتقل شد و مرکز خالی شد؛ ما در اینکه اوقاف نیت خیر دارد شکی نداریم اما یک جایی باید به درک متقابل برسیم و بدانیم به بعضی آدم‌ها باید بیشتر توجه شود.
وحیدزاده با بیان اینکه هیچ حکم قطعی جهت تخلیه به دست ما نرسیده بود گفت: توقعی که داشتیم این بود که قبل از این کار به ما خبر داده شود تا موضوع را بهتر مدیریت کنیم و حاشیه و موضوعی جهت سوءاستفاده ایجاد نشود.
وی تأکید کرد: خدمت به این کودکان تعطیل نشده و به جای بهتری منتقل شدند ضمن اینکه هنوز هم با اوقاف همکاریم و با هم هم‌جهتیم و همراهیم؛ ظرفیت‌های اوقاف در خدمت‌رسانی به بچه‌ها می‌تواند بسیار یاری‌کننده باشد و نیازمند تعاملات بیشتر هم هستیم.
وی توضیح داد: در حوزه‌های اجتماعی ما به دستگاه‌ها نیاز داریم و باید با هم همکاری کنیم؛ هر دستگاهی وظیفه‌ای دارد و باید داشته‌های خود را به اشتراک بگذارد تا حل مسئله که هدف است صورت بگیرد.
وحیدزاده اظهار کرد: نیازی نبود که این ماجرا رسانه‌ای شود ولی گاهی سوءتوافقاتی پیش می‌آید شاید هم بهتر بود حکمی ابلاغ می‌شد؛ ما در بهزیستی اگر چیزی می‌خواهیم برای بچه‌ها می‌خواهیم و برای خودمان نمی‌خواهیم.
وی در خصوص ناامنی ساختمان تصریح کرد: هیچ‌ حکمی از نهاد تخصصی ابلاغ نشده که این مکان ناامن بوده است.
وحیدزاده خاطرنشان کرد: ما به وظایف خودمان مسلط بوده و آن‌ها را می‌پذیریم اما گاهی با محدودیت منابع روبه‌رو هستیم و بقیه دستگاه‌ها و جامعه باید با ما همکاری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85816
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.