دانش‌آموزان ابتدایی امسال تکلیف نوروزی ندارند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ممنوعیت تکلیف به دانش آموزان دوره ابتدایی در ایام عید گفت: با توجه به شرایط بسیار دشوار در سال تحصیلی جاری به واسطه آموزش مجازی، معلمان و دانش آموزان نیاز به استراحت و تجدید قوا در تعطیلات نوروز دارند.

عباس ضیاء در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان افزود: برای دانش آموزان ابتدایی در نوروز امسال دستورالعمل “عید، هنر و داستان” در  نظر گرفته شده که البته انجام آن هم طبق علاقه و خواست خود دانش آموزان و آزاد است و هیچ اجباری برای انجام آن نیست.

ضیاء با بیان این که کار معلمان در آموزش مجازی چندین برابر شده، گفت: معلمان ابتدایی زحمات زیادی این ماه ها متقبل شده‌اند و در کنار مجموعه بهداشت و درمان جایگاه اجتماعی ویژه ای یافته‌اند و در همه مدارس، برنامه عمل، برنامه کلاسی و انتخاب یک برنامه برای یک کلاس اجرا شده است.

او تصریح کرد: مشکلات و ضعف های شبکه شاد تا حد زیادی برطرف شده، در مواردی در بازدیدها مشاهده شده که بعضی از آموزگاران محتواهایی را برای آموزش مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند که تولید خودشان نیست، تاکید بر این است که محتوا را خود معلم ایجاد کند و اولویت با صدا و تصویر خود معلم است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: در کلاس های با تراکم حداکثر 10 نفر در مدارس زیر 50 نفر که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، حتما باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

ضیاء از ثبت نام بیش از 6100 نوآموز در طرح ملی و رایگان آموزش مجازی نوآموزان پیش دبستانی خبر داد و افزود: آموزش و نهادینه‌سازی مهارت‌های یازده‌گانه به نوآموزان به پرورش دانش آموزانی خلاق و پویا کمک می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.