مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد


اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به مشکلات کمبود فضای آموزشی در استان کرمان، گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان کرمان برای طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص داده شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، رضا رضایی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد با بیان اینکه جشن تکلیف برای 21 هزار و 645 دانش‌آموز دختر و 19 هزار و 889 دانش‌آموز پسر در استان کرمان برگزار شده است، اظهار داشت: 60 میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس فنی در هنرستان‌های سراسر استان کرمان هزینه شده است.

وی با اشاره به مشکلات کمبود فضای آموزشی در استان کرمان، گفت: هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان کرمان برای پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: 38 مدرسه با کمک خیرین در سطح استان کرمان در حال ساخت است و 100 مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سطح استان کرمان ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه 13 نفر از دانش‌آموزان استان کرمان به مرحله کشوری المپیادها راه یافتند، افزود: یک نفر از این دانش‌آموزان به تیم ملی المپیاد شیمی کشور راه یافته و به‌زودی در سطح جهانی رقابت می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه تبدیل به احسن مرذت املاک آموزش و پرورش استان در حال انجام است، بیان کرد: در دهه فجر ساخت مغازه‌هایی کنار خیابان در مدرسه رسالت که در بلوار جمهوری اسلامی واقع شده است انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در این طرح با تغییر کاربری، 12 باب مغازه در بلوار جمهوری اسلامی کرمان ساخته می‌شود، گفت: از این محل اعتبار پروژه‌های نیمه تمام تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در استان کرمان انجام شده و باز هم شناسایی این کودکان ادامه دارد، افزود: 6 هزار و 845 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان کرمان شناسایی شده است.

رضایی با بیان اینکه مدیران مدارس در سطح استان همکاری خوبی کردند، ادامه داد: تاکنون که حدود 40 روز از اجرای این طرح می‌گذرد، حدود 700 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شده در استان، 369 دانش‌آموز فوت کرده بودند اما اطلاعات آنها ثبت نشده بود، بیان کرد: عده‌ای از این دانش‌آموزان ازدواج کرده بودند و عده‌ای نیز به سایر استان‌ها مهاجرت کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100656
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.