وزیر آموزش و پرورش:


نسل هزاره سوم را با روش‌های گذشته نمی‌توان تربیت کرد

نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز بعد از کرونا وارد مرحله پیچیده‌ای از آموزش شده‌ایم، گفت: نسل هزاره سوم را نمی‌توان با روش‌های گذشته تربیت کرد، باید با امور تربیتی نوین و تکنیک و تاکتیک نو با نسل امروز برخورد و آنها را تربیت کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، یوسف نوری شامگاه ۲۸ آبان ماه در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان اظهار کرد: شهیدحاج قاسم سلیمانی حتی در درون عملیات‌های سخت و نبردهای خونین به فعالیت‌های تربیتی می‌پرداخت و مکتب تربیتی را پایه‌گذاری کرد و خلاء وی و افکار و اعمالش امروز مشاهده می‌شود.
نوری با اشاره به اینکه امروز بعد از کرونا وارد مرحله پیچیده‌ای از آموزش شده‌ایم، بیان داشت: نسل هزاره سوم را نمی‌توان با روش‌های گذشته تربیت کرد، باید با امور تربیتی نوین و تکنیک و تاکتیک نو با نسل امروز برخورد و آنها را تربیت کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر به‌دنبال نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری در نسل جوان هستید باید از این نسل و افکار او بیشتر بهره بگیرید، افزود: ما تاکنون در آموزش ‌و پرورش از دانش‌آموز در مورد کتاب درسی که در اختیار او قرار می‌دهیم نظرسنجی نکرده‌ایم‌ که این مهم برای تدوین و تالیف کتب درسی برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی باید زودتر انجام می‌شد، این از کم‌کاری ما در آموزش و پرورش است که معلم‌ها در چنین وضعیتی قرار دارند، گفت: بخشی از مشکلات بودجه‌ای در مدارس بر عهده دولت است اما باید اولیاء هم در جریان این مشکلات قرار گیرند تا با آگاهی از این مسائل به آموزش‌ و پرورش کمک کنند.
نوری با اشاره به اینکه ما در مدیریت گذشته هستیم و باید در مدیریت نوین کار کنیم، ادامه داد: ما در امور درسی باید یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشته باشیم زیرا در سند تحول و برنامه ملی روی آن تاکید دارد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی معلمان و مدیران، آموزش دانش‌آموزان به‌صورت میدانی، مهارت تفکر و ارتباط است، گفت: این در حالی است که هنوز به‌دنبال مدیریتی هستیم که دانش‌آموزان آن را قبول ندارند.
وی عنوان کرد: معلمان باید از کار صرف در کلاس فاصله بگیرند و به نیازهای دانش‌آموزان در فضای محیطی دیگری پاسخ جدی بدهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98642
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.