نحوه آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس استثنایی

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان، چگونگی آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس استثنایی را تشریح کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمود بنی اسد در این نشست  یکی از شاخص‌های توسعه عدالت آموزشی را پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی هفت گروه از دانش‌آموزان استثنایی شامل دانش‌آموزان با نیاز های ویژه ذهنی به تعداد ۳۱۰۸، بینایی ۸۹ نفر، شنوایی ۲۱۳ نفر، جسمی‌ حرکتی ۶۳ نفر، مشکلات رفتاری و اتیسم ۴۴ نفر، چند معلولیتی ۱۹۵ نفر  و مشکلات ویژه یادگیری به تعداد ۱۶۷۰ نفر  را تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار داده است.

بنی اسد با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی به سه هزار و ۷۱۲ دانش‌آموز با نیازهای ویژه خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می دهد و حدود چهار هزار  دانش‌آموز استثنایی نیز با هوش بهر عادی به‌ صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری، در کنار سایر همسالان خود در حال تحصیل هستند و این خدمات  در مجموع  برای  هفت هزار و ۷۱۲ نفر دانش آموز ارائه می گردد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان  در ادامه به چگونگی آموزش‌های حضوری در مدارس استثنایی پرداخت و گفت: میانگین تعداد دانش‌آموزان در مدارس استثنایی حدود ۴۸ نفر  و  در کلاس‌های درس  حدود ۶ نفر  است،  لذا مدارس استثنایی استانداردهای فیزیکی لازم  را برای آموزش‌های حضوری دارند.

محمود بنی اسد افزود: با توجه به ماهیت عملی و کاربردی آموزش ها و ضرورت استفاده از روش های تدریس عینی و مجسم و هم چنین دریافت خدمات توان‌بخشی، آموزش‌های حضوری برای دانش‌آموزان استثنایی ضرورت و اهمیت بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اجرای  دستورالعمل حضوری شدن مدارس  توسط وزارت آموزش و پرورش و اجرای آن در مدارس استثنایی گفت: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان استثنایی، دستورالعمل جداگانه ای نیز برای آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان استثنایی تدوین و به استان ابلاغ شده است.

بنی اسد در خصوص واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان استثنایی گفت: حدود ۹۵ درصد معلمان و دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت سرویس ایاب و ذهاب برای  دانش‌آموزان استثنایی، گفت: تمهیدات لازم برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان صورت گرفته است  و با کمک اعتبارات دولتی، خیرین و همکاری های والدین این هزینه ها تامین خواهد شد.

وی در پایان  در خصوص فعالیت خوابگاه های مدارس شبانه‌روزی استثنایی گفت: مدارس شبانه روزی ویژه دانش آموزان استثنایی در شهرستان های کرمان و کوهبنان فعال هستند و اقدامات لازم بهداشتی جهت اسکان دانش آموزان به صورت شبانه روزی در این مدارس صورت گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87158
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.