مرور روزنامه‌های صبح دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸

امروز از آن‌روزهایی‌است‌که باید چندین نکته از روزنامه‌ها را برجسته‌‌کرد؛ روزنامه‌‌های دوجناح از خط یک‌سانی برای موضوع‌واحدی پیروی نکرده‌اند. از استادیوم‌رفتن زنان تا اوضاع منطقه و بازار مسکن را مرور می‌کنیم.

جوان و هفت‌صبح از جدی‌شدن ماجرای مالیات برای وکیلان نوشته‌‌اند.

هفت‌صبح نوشته زلزله مالیات به زمین وکیلان رسید و حالا سازمان‌امورمالیاتی خواستار آن‌شده‌که درآمد وکیلان هم مثل پزشکان هرچه زودتر شفاف شود.

به گزارش روزآروز، جوان و هفت‌صبح نوشته‌اند که رئیس‌کانون‌وکلا به مجلس نامه نوشته و گفته حرف نمایندگان درباره این‌که وکیلان هم شش‌هزار میلیاردتومان سالانه فرار مالیاتی دارند، اشتباه است.

2980da5c0e31e04a0392a

fc8eb7d99b1fba3dd766e

کیهان با دست‌فرمان همیشگی به برآورده‌شدن یکی‌از خواسته‌های مدنی حمله‌کرده؛ استادیوم‌رفتن زنان برای زنان اولویتی ندارد که برآوردن‌اش خوش‌حالی داشته ‌باشد؛ خواسته‌های اصلی زنان چیزهای دیگری است.

در تصویرهای گزارش کیهان مثل تصویرهای صداوسیما برای راه‌پیمایی‌های مناسبتی روز قدس و ۲۲بهمن، کوشیده‌ شده از زنانی با پوشش‌های گوناگون برگزیده‌ شده.

کیهان با این تصویرها می‌خواهد بگوید حرف دل همه زنان را زده.

کیهان نوشته زنان در خیابان به این روزنامه گفته‌اند نداشتن جهیزیه، نبودحمایت دولت از زنان سرپرست خانوار ازجمله مشکلات زنان عادی است و استادیوم‌ رفتن خواسته زنان پول‌دار است.

کیهان تاکید کرده هر زنی هم که از استادیوم‌رفتن خوش‌حال شود از فردای روز بازی ایران-کامبوج کلی گرفتاری دارد که دولت باید حل کند.

این‌که ما از کجا باور کنیم که این زنان که از آن‌ها گزارش گرفته‌شده به کیهان با آن‌سابقه درخشان در دروغ‌پردازی، چنین حرف‌هایی زده‌اند، فعلا اهمیتی ندارد.

ماجرای مهم‌تر این‌‌است‌که کیهان، این‌‌بار که نه اصلاح‌طلبان و دولت، بلکه فیفا، به‌زور، سبب شد درهای استادیوم‌‌های فوتبال مردان به روی زنان باز شود، و اگر باز نمی‌شد فوتبال ایران تعلیق می‌شد، از در مخالفت‌های سنتی و دینی و ارزشی با این ماجرا وارد نشده.

ff8423ed7a0eaf0d606b8 1

دنیای‌اقتصاد نوشته تحقیقات یک بانک سوئیسی نشان می‌دهد شاخص قیمت‌خانه به اجاره آن در بازار مسکن اغلب شهرهای جهان از عدد ۳۰ فراتر رفته؛ یعنی حباب بزرگ در بازار املاک غالب مناطق شهری جهان شکل گرفته.

شکاف گسترده بین قیمت مسکن و اجاره‌بها باعث شده طی ماه‌های اخیر روند افزایش قیمت در شهرهای مختلف جهان متوقف شود و انتظار برای آغاز کاهش چشم‌گیر قیمت واقعی املاک در کلان‌شهرها شکل بگیرد.

بیش‌ترین حباب مسکن در مونیخ است. در این شهر نسبت قیمت به اجاره، عدد ۳۷ است که پرخطرترین حباب ملکی را نشان می‌دهد. بازار مسکن تورنتو، هنگ‌کنگ، آمستردام و حتی پاریس هم در ردیف «محدوده خطر حباب» قرار دارند. اما فاصله قیمت مسکن و اجاره‌بها در شیکاگو و دبی، کم‌ترین است که به معنای حباب منفی در این دو شهر است.

بنابر این تحقیق، «طول مدت طبیعی زمان انتظار» برای صاحب‌خانه‌شدن در کلان‌شهرهای زیر ۱۰سال است؛ اما در بدترین شهر جهان برای «خانه‌اولی»‌ها، این شاخص ۲۱ سال برآورد شده.

270a985b5e3ea7ffe0084

روزنامه اعتماد درباره ارزان‌شدن تولید شیشه در ایران و افغانستان نوشته تولید ماده روان‌گردان «شیشه» چند سالی است كه در افغانستان افزایش داشته.

برای این اتفاق می‌توانیم چند دلیل عمده را برشماریم. سودآوری بالای تولید «شیشه» برای قاچاقچیان یكی از این دلایل است.

میزان مصرف شیشه در این كشور ظرف چند سال گذشته افزایش پیدا كرده و از این رو قاچاقچیان به این صرافت افتاده‌اند كه سود بیشتری به جیب بزنند.

فروش تریاک و هرویین برای قاچاقچیان داخل افغانستان سود چندانی ندارد از این رو عرضه شیشه در بازار داخلی این كشور سودآورتر است. از طرفی ماده اولیه تولید شیشه یا همان «سودو افدرین» به راحتی از كشورهایی چون چین، پاكستان و هندوستان وارد افغانستان می‌شود.

پایین بودن قیمت ماده اولیه و دسترسی آسان به آن و ارزان بودن نیروی كار موجب شده تا انگیزه تولید مواد مخدر شیشه نزد قاچاقچیان تقویت شود.

eff7d156cab027ea1cff9

همشهری نوشته، خانواده ایرانی به یک خانواده‌ آن‌لاین بدل شده و زندگی دیجیتال بسیار در ایران گسترده‌شده؛ ضریب‌نفوذ تلفن‌هم‌راه به ۹۶درصد در ایران رسیده و بیش‌از ۷۲درصد از خانوارها به اینترنت دست‌رستی دارند.

3d8c5bc4a89d0ec57720b

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36062
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.