اداره استاندارد کرمان اعلام کرد


آسانسورهای برج آبنوس تأییدیه ایمنی ندارند

اداره کل استاندارد استان کرمان نام ساختمان بلندمرتبه تجاری موسوم به آبنوس که محل تردد شهروندان است و آسانسورهای آنها تأییدیه ایمنی ندارد را اعلام کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، پس از بازدید و بازرسی کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد استان کرمان، ۲ اخطار کتبی به علت استفاده از آسانسور فاقد گواهینامه بازرسی به مدیریت برج آبنوس بلوک A , B و C داده شد.

 این برج در خیابان آبنوس شهر کرمان واقع شده و آن‌طور که اداره کل استاندارد استان کرمان اعلام کرده، در صورت قصور مدیریت ساختمان برای دریافت تأییدیه ایمنی، علاوه بر پلمب به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

 یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تأییدیه‌های آسانسور که گفته می‌شود متعلق به سرپرست اتحادیه آسانسور کرمان است نیز در این ساختمان قرار دارد؛ هرچند مسئولان شرکت به ایرنا گفتند، مدت‌زمان گواهی منقضی شده بوده که در حال تمدید زمان آن هستند.

اما این خبر در حالی است که طی روزهای اخیر، ماجرای ایمنی آسانسورهای ساختمان‌ها در کرمان، پس از نشست خبری چند روز پیش سرپرست اتحادیه این صنف، به چالشی نزد افکار عمومی تبدیل شده است که مسئولان عالی‌رتبه استان باید جلو ادامه این روند را بگیرند؛ زیرا مقوله ایمنی تجهیزات مهمی مثل آسانسور در ساختمان‌های تردد مثل بیمارستان یا… مسئله‌ای نیست که هر روز یک مدیر بگوید تأییدیه دارد، مدیرمسئول دیگری بگوید ندارد؛ این مسئله نیازمند سازوکار مشخص بین متولیان است تا با یک‌صدای واحد نزد افکار عمومی خبر از ناایمن بودن یا ایمنی این تجهیزات، بر اساس شاخص‌های استاندارد و کارشناسی، ارائه شود و شهروندان دچار بلاتکلیفی و نگرانی نشود.

 سرپرست اتحادیه آسانسورهای کرمان روز سه‌شنبه هفته جاری در نشست خبری ضمن اعلام مشخصات آسانسورهای غیرایمنی به‌زعم این مسئول، نام برخی از آنها از جمله ساختمان استانداری کرمان را نیز برد که در نخستین واکنش، معاون پشتیبانی استاندار اعلام کرد که مراحل اخذ استاندارد فنی آسانسورهای ساختمان جدید استانداری قبل از افتتاح آن طی شده است.

 پس از این بود که اداره کل استاندارد خبری منتشر کرد و گفت که یک دستگاه آسانسور بازار بزرگ آزادی – یکی از همان آسانسورهایی که سرپرست اتحادیه اعلام کرده بود – را پلمب کرده است.

 در خبری که سرپرست اتحادیه آسانسور اعلام کرده، گفته بود که آسانسورهای بیمارستان افضلی‌پور، ساختمان قدیمی بیمارستان شهید باهنر، برج هزار و یکشب، پله‌برقی و آسانسور پاساژ آزادی، برج شفا، ساختمان جدید استانداری و پله‌برقی چهارراه طهماسب‌آباد نیز بدون تأییدیه و صلاحیت ایمنی کار می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111092
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.