استاندار: ۹۹.۷ درصد روستاهای کرمان برق دارند

استاندار کرمان در ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر نیرو از از برق‌رسانی به ۹۹.۷ درصد روستاهای استان کرمان خبر داد.

در هفته سی و هفتم پویش هر هفته الف_ب_ایران و ارتباط ویدئو کنفرانس دکتر زینی وند استاندار کرمان با دکتر اردکانیان وزیر نیرو، پروژه های نیروگاه مقیاس کوچک ۶ مگاواتی کرمان و برق‌رسانی به ۱۱ روستای استان با مجموع سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

علی زینی‌وند در این آیین از برق‌رسانی به ۹۹.۷ درصد روستاهای استان کرمان و در حال تکمیل بودن برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت استان نام برد.

او افزود: در حال حاضر ۹۹.۷ درصد از روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق‌دار شده‌اند که از ۱۴۶ روستا در سال ۵۷، به پنج هزار و ۲۰۷ روستای برقدار رسیدیم که بخش قابل توجهی از آن در این دولت بوده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان برای توسعه صنایع، طرح‌ها و برنامه‌های زیادی دارد که باید تأمین برق لازم برای آنها انجام شود گفت: در گزارش مدیرعامل شرکت مس ایران برای طرح‌های توسعه‌ای در جنوب استان کرمان به صورت جدی نیاز به افزایش تولید برق در استان کرمان داریم.

او تصریح کرد: با توجه به ایجاد صنایع جنبی در حوزه معادن استان، به شدت نیاز به افزایش تولید برق داریم و از وزیر نیرو می خواهیم که در بحث اعتبارات و پیمانکاری دستورات لازم را صادر کنند.

زینی‌وند ادامه داد: با توجه به توسعه بخش های گردشگری و کشاورزی شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم که برق پایدار برای روستاها باید تامین شود.

در هفته سی و هفتم پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران چند پروژه با مجموع سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان در حوزه برق استان های کرمان و یزد توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62655
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.