وعده برق‌دارشدن روستاهای بالای 10 خانوار محروم از برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب با اشاره به اینکه نهضت برق رسانی به روستاها همواره ادامه دارد، گفت: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار در جنوب کرمان تا پایان امسال برق‌دار می شوند.

خبرنگار: نجمه سعیدی

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع جنوب برق کرمان در طول هفته دولت تعداد ۴۶۴ پروژه در حوزه شرکت توزیع برق جنوب این استان با اعتبار ۶۷۱ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

عبدالوحید مهدوی نیا روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با رسانه ها افزود: در این طرح ها ۲۸ روستا با جمعیت ۳۸۸ خانوار و با اعتبار ۱۱۴ میلیارد ریال برقدار می شوند و ۲۷۲ میلیارد ریال پروژه اصلاح و بهسازی شبکه برق جنوب کرمان نیز افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت ۱۶ نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی با ظرفیت ۵۲۹ کیلو وات و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

مهدوی نیا بیان کرد: ۲۱۵ میلیارد تومان نیز طرح برای تامین برق مشترکان در حوزه برق جنوب کرمان امروز افتتاح می شود که کیفیت برق رسانی در این منطقه را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع جنوب برق کرمان تصریح کرد: این شرکت وظیفه تامین و توزیع برق ۱۶ شهرستان استان را به عهده دارد که ۵۸۴ هزار مشترک از خدمات شرکت بهره می برند.

وی افزود: به لحاظ مساحت تحت پوشش شرکت توزیع برق جنوب کرمان،ششمین شرکت در بین ۳۹ شرکت توزیع در کشور است.

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه برق جنوب کرمان اظهار داشت: در دولت های یازدهم و دوازدهم ، ۱۶۰ هزار مشترک جدید به مشترکان برق کرمان در هشت سال گذشته اضافه شده و به 487 روستای فاقد برق برق رسانی شده است و به لحاظ روستاهای برقدار شده در کل کشور مقام دوم را داریم.

شهرستان جیرفت بیشترین مصرف برق را بین 16 شهرستان دارد

مهدوی نیا با بیان اینکه ۳۳ روستا جنوب کرمان در دولت تدبیر و امید از طریق برق خورشیدی برق دار شده اند ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۷ نیروگاه فتوولتائیک به ظرفیت ۱۰ مگاوات در حوزه شرکت توزیع برق کرمان در دست استفاده است.

مدیرعامل شرکت توزیع جنوب برق کرمان بیان کرد: کاهش خاموشی ها، کاهش تلفات شبکه، وصول مطالبات، و دسترسی متقاضی در هر زمان وهرمکان به خدمات از جمله برنامه های این شرکت در نقشه استراتژیک است.

وی تصریح کرد: با فرآیندهای قدیمی نمی توان چابک سازی و ساده سازی در خدمات رسانی را دنبال کنیم و باید اصلاح فرایند را برای رسیدن به نتایج مثبت در دستور کار قرار دهیم.

مهدوی نیا افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر و بحرانی شبکه از نظر سیل و زلزله به جانمایی در شبکه توزیع، مقاوم سازی خطوط انتقال و اطلاع رسانی خاموشی های شبکه و تسهیل خدمات رسانی به مشترکان از جمله اقدامات این شرکت در طی سالهای گذشته بوده است.

وی در انتها اعلام کرد: شعار ما از سال ۹۳ این بوده که هر متقاضی بایستی بتواند در هر گوشه دنیا در هر ساعت از شب خدمات ما را دریافت کند.

در جریان این نشست مطرح شد که ۸۰ هزار مشترک در شهرستان جیرفت از لحاظ مصرف برق در بین 16 شهرستان تحت پوشش رتبه نخست را دارد.

تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار در جنوب استان برق‌دار می‌شوند

این نشست با پرسش و پاسخ به پایان رسید، در این پرسش و پاسخ ها، مهدوی نیا در پاسخ به سوال خبرنگار کرمان نو مبنی بر اینکه چه تعداد روستا هنوز برق رسانی نشده است و در اولویت هستند، گفت: هیچ زمانی نمی توانیم بگوییم چند روستا وجود دارد که باید برق رسانی شوند.

مهدوی نیا افزود: زیرا در چند سال اخیر مهاجر معکوس از سمت شهر به روستا را داشته ایم و از طرفی برخی روستا ها که در اولویت برق رسانی نبوده، تغییر وضعیت داده و در اولویت قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار در جنوب کرمان تا پایان امسال برق دار می شوند و نهضت برق رسانی به روستاها همواره ادامه دارد.

وی در مورد قطعی های مکرر برق در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، عذر خواهی کرد و گفت: برخی از این قطعی‌ها کوتاهی ما بوده است که عذر خواهی می‌کنیم البته بخشی از آن به دلیل کرونا بوده است که انشعابات به موقع تقویت نشدند و ناگزیر به این قطعی ها بودیم.

خسارت‌ها پرداخت می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع جنوب برق کرمان در مورد پرداخت خسارت‌های ناشی از قطع و نوسانات برقی هم گفت: در همه قبوض ماهیانه یک مبلغ کسر می شود که برای جبران خسارت های وارده است.

مهدوی نیا تشریح کرد: در سال گذشته ، بیمه خسارت فوتی تا حدود 454 میلیون تومان و نقص عضو تا 300 میلیون تومان ، خسارت لوازم برقی تا 12 میلیون تومان و آتش سوزی و انفجار تا 400 میلیون تومان و هزینه های پزشکی حدود 300 میلیون تومان، متعهد شده است که در سال گذشته چند مورد پرداخت خسارت در عنبرآباد و فاریاب رخ داده است که پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: خسارت دیده ها باید به امورهای برق شرکت مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را تکمیل می دهند و بعد ثبت سامانه بیمه می شود و بعد از بررسی بیمه گذار، معمولا بین یک ماه تا دو ماه خسارت پرداخت می شود.

توزیع پنل های خورشیدی در بین عشایر جنوب استان

مهدوی نیا مورد مشکل برق رسانی به عشایر جنوب استان و طرح پنل‌های خورشیدی برای این گروه از جامعه گفت: در همه ی استان تولید برق به وسیله پنل های خورشیدی صرفه اقتصادی دارد.

وی افزود: در بحث برق رسانی به عشایر به این شکل در بودجه ی دو سال پیش بود که عملیاتی نشد، امسال عملیاتی شده است و450 پنل خورشیدیمربوط به جنوب استان و 100 به شمال استان اختصاص داده شده است.

مهدویی نیا ادامه داد: این طرح فقط برای عشایر کوچ رو است که مدرسه عشایری دارند و هم اکنون هم برای اجرا و تحویل این پنل ها با سازمان عشایری در ارتباط هستیم و این طرح برای اولین بار در کشور در استان کرمان اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: از طرفی بخش خصوصی هم می تواند وارد تولید برق با پنل خورشیدی شود و هیچ محدودیتی از این بابت نخواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54648
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.