استاندار کرمان در واکنش به انتقال آب هلیل‌رود:


بنایی نیست آب به سمت شمال استان منتقل شود

فداکار که پیش‌ازاین و در روز معارفه خود در اردیبهشت ۱۴۰۱ صراحتاً با انتقال آب درون حوضه‌ای مخالفت کرده بود امروز ۲۴ تیرماه در شورای گفت‌وگو انتقادات مطرح شده پیرامون انتقال آب هلیل‌رود را مرتبط با فضای انتخابات مجلس دانست و گفت: قرار نیست آب به سمت شمال استان منتقل شود.

به گزارش کرمان‌نو، استاندار کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بخشی از اظهارنظرهای انتقادی صورت‌گرفته در خصوص انتقال آب از هلیل‌رود را به نزدیکی به انتخابات مرتبط دانست و عنوان کرد که در این انتقال موضوع شمال استان مطرح نیست.

محمدمهدی فداکار در این جلسه گفت: بنایی نیست آب به شمال استان منتقل شود، نزدیک انتخابات است و حرف‌هایی با این مضامین که هلیل‌رود روح و جان من است و غیره ناشی از همین فضا است.

او با بیان اینکه همه دعواها بر سر این است که آب کم است، گفت: یک روزی بارندگی بوده و این آب به سمت جازموریان می‌رفته؛ اما امروز این آب نیست . فداکار با بیان اینکه ما چند چاه غیرمجاز در جنوب استان کرمان داریم، گفت: ما باید همین سطح کشت را با مصرف بهینه آب حفظ کنیم. استاندار کرمان پیش‌ازاین در روز معارفه خود در اردیبهشت ۱۴۰۱ در جمع مسئولان استان گفته بود که اعتقادی به انتقال آب در درون حوضه ندارم و حتماً آب باید از خارج از استان بیاید و شرکت‌های بزرگ و همه پای‌کار بیایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106527
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.