نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد خبر داد:


وزارت نیرو فعالیت کارگاه پروژه انتقال آب هلیل‌رود را بررسی می‌کند

اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس به خبرنگار «کرمان نو» گفت: در حاشیه جلسه‌ای با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، پیرو طرح سوالی که از وزیر نیرو داشتم، در رابطه با توقف کامل فعالیت کارگاههای پروژه انتقال آب سرشاخه‌های هلیل رود به شمال استان در منطقه بردسیر مقرر شد که فعالیت این کارگاهها مورد بررسی قرار گیرد.

ذبیح اله اعظمی با اشاره به اینکه این پروژه از نظر وزارت نیرو متوقف است، اظهار کرد: طبق یکسری شنیده‌ها از مردم محلی در منطقه بردسیر این کارگاه به صورت نامحسوس و شبانه در حال فعالیت است که به این موضوع ورود کردیم و بررسی احتمال فعالیت این کارگاه را از جناب محمد جوانبخت، معاون وزیر نیرو درخواست کردیم.

توقف ادامه احداث تونل انتقال آب سرشاخه‌های هلیل‌رود

آن‌طور که نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس به خبرنگار «کرمان نو» گفت: روند ادامه احداث تونل انتقال آب سرشاخه‌های هلیل رود هم کاملا متوقف شده است. ذبیح‌اله اعظمی افزود: در حالی که پیمانکار احداث تونل به دلیل توقف کار از وزارت نیرو درخواست غرامت کرده است، اما وزارت نیرو تا زمانی که بررسی‌های انجام گرفته به نتیجه برسد اجازه شروع فعالیت و تکمیل این پروژه را نمی‌دهد.
او ادامه داد: بررسی طرح انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود در کنار سایر پروژه‌های انتقال آب بین حوضه‌ای کشور، در دستور کار تحقیق و تفحص مجلس قرار گرفته و به زودی گزارش نهایی آن در صحن مجلس قرائت و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
اعظمی در ادامه از لایروبی و احداث دیوار بتنی رودخانه شور خبرداد و تصریح کرد: این عملیات توسط بخش خصوصی زیر نظر وزارت نیرو و با نظارت معاونت استاندار بعد از انجام مطالعات تکمیلی آغاز می شود. نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: با احداث این دیوار بتنی حدود یک هزار هکتار زمین مازاد برای ساخت و ساز مسکن یا ایجاد فضای سبز در جهت توسعه شهری تخصیص پیدا می کند.
او با عنوان پروژه بند نجف‌آباد به زودی آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته مبلغ 54 میلیارد تومان برای تکمیل 40 درصد باقی مانده بند نجف‌آباد روی رودخانه هلیل تخصیص یافته است که به زودی مناقصه برگزار و پروژه شروع به فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102965
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.