مدیریت بحران کرمان به پهپاد مجهز شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از راه‌اندازی نخستین پهپاد (ریزپرنده برخط) با هدف تصویربرداری و ارسال اطلاعات برخط در حوزه مدیریت بحران این استان خبر داد. 

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، مجید سعیدی با اشاره به اهمیت ارتباطات در مراحل مدیریت بحران افزود: ضرورت ارزیابی و برآورد سطح حادثه و مناطق آسیب دیده در لحظات و ساعات اولیه بحران، ایجاب می‌کند که از تکنولوژی روز و برخط در مدیریت بحران استفاده کنیم.

وی ادادمه داد: بر همین اساس و با پیگیری معاونت هماهنگی امور عمرانی و اداره کل مدیریت بحران استانداری و موافقت استاندار کرمان، یک دستگاه پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) با قابلیت بسیار بالا از سوی اداره کل امور اداری و مالی استانداری تهیه و به اداره کل مدیریت بحران این استان تحویل داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان، تصویربرداری، نقشه‌برداری و ارسال اطلاعات برخط را از قابلیت‌های ویژه این ریزپرنده عنوان کرد که برای اولین بار در حوزه مدیریت بحران استان کرمان راه اندازی شده است.

سعیدی تصریح کرد: کسب اطلاعات برخط از مناطق حادثه دیده و برآورد و ارزیابی خسارت اولیه از ضرورت‌هایی است که در برنامه سازمان مدیریت بحران کشور قرار داشته و تهیه ریزپرنده‌ها اکنون در دستور کار برای سایر استان‌ها قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80029
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.