رئیس مخابرات راور: زمان اتصال قابل پیش‌بینی نیست


قطعی اینترنت در فیض‌آباد راور به دنبال سقوط دکل همراه اول

با گذشت ۳ روز از سقوط دکل همراه اول در منطقه فیض‌آباد شهرستان راور اهالی منطقه از قطع اینترنت و خطوط ارتباطی خبر می‌دهند. رئیس مخابرات شهرستان راور می‌گوید: زمان رفع این مشکل قابل پیش بینی نیست و بستگی به رسیدن تجهیزات دارد.

توفان شدید ۲۷ دی‌ماه در منطقه فیض‌آباد شهرستان راور باعث سقوط دکل همراه اول شد. سقوط این دکل قطع خطوط ارتباطی چندین روستا را در این منطقه به دنبال داشت.

با گذشت ۳ روز از این اتفاق اهالی منطقه فیض آباد از قطع اینترنت و خطوط ارتباطی خبر می‌دهند. از طرفی پوشش ایرانسل هم در این منطقه کامل نیست و اهالی را با مشکل مواجه کرده است.

رستگاری رئیس مخابرات شهرستان راور به «کرمان‌نو» می‌گوید: زمان نهایی رفع مشکل دکل بر عهده شرکت ارتباطات سیار است؛ اما پیگیری آن از همان ساعات اولیه انجام شده، پیمانکار نگهداری سایت هم بررسی لازم را انجام داده و برای همراه اول فرستاده است.

او با اشاره به این که اکثر همکاران ارتباطات سیار درگیر سیل جنوب استان هستند گفت: به طور طبیعی حتی اگر سیل هم نبود دکل به این سرعت جایگزین نمی‌شد، زیرا قطعات باید از تهران تامین شود و زمان‌بر است.

رستگاری می‌گوید زمان قابل پیش بینی نیست و بستگی به رسیدن تجهیزات دارد؛ اگر به ما زمانی اعلام شود اطلاع رسانی می‌کنیم؛ در فیض‌آباد خطوط از آنتن‌های مجاور متصل است و در برخی نقاط کور پوشش آنتن نیست و فقط قسمت مشرف به حجت آباد و کهنوج قطعی کامل داریم.

به گفته رئیس مخابرات شهرستان راور نصب راه‌اندازی تجهیزات یک دکل به طور طبیعی ۲.۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

او در خصوص عدم پوشش دیگر اپراتورها در این منطقه گفت: سازمان فناوری اطلاعات بر اساس نیازسنجی به اپراتور‌ها اعلام می‌کند کدام منطقه نیاز به نصب دکل وجود دارد. ظاهرا برای منطقه فیض آباد هم مجوز ایرانسل گرفته شده و یک دکل نصب کرده‌اند اما به هر دلیلی نیمه کاره رها شده است.

مالک اژدری فرماندار راور نیز به «کرمان‌نو» می‌گوید: در روز سقوط دکل اکیپی از کرمان در محل حاضر شدند، روز گذشته هم اکیپی از تهران بررسی‌های لازم را انجام داده است. تا ۳ روز آینده خطوط موبایل حل می‌شود اما در زمینه اینترنت به دلیل مشکلاتی که در تامین قطعات دکل وجود دارد زمان مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد اما پیگیری‌های آن به صورت مکرر انجام می‌شود.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83798
1 نظر
  1. ایمان می گوید

    طبق روال معمول شاهد بی خاصیت بودن مسئولان راوری هستیم ۱ هفته از قطعی اینترنت و خطوط تلفن میگذره و هیچ کاری نکردن،الان بیماران و کسایی که نیاز به اورژانس و هر چیزه دیگه ای دارن چیکار کنن.خدا لعنتتون کنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.