رئیس کل دادگستری استان کرمان


کودکان کار و متکدی را به مراکز اصلاح و تربیت نفرستید

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه از معرفی کودکان کار و متکدیان دستگیر شده به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری شود، گفت: بهزیستی مکلف شده نسبت به پذیرش این افراد اقدام کند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز 3 آبان ماه در نشست کاهش جمعیت کیفری زندان های استان کرمان با اشاره به این مطلب که امروز جمعیت کیفری زندان‌ها مشکل جدی است، افزود: مسئولان قضایی و قضات باید توجه خاصی به وضعیت زندان‌ها داشته باشند.

وی بر اجرای دقیق تکالیف قانونی در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های زندانی دار تاکید کرد و ادامه داد: دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌ها باید ضمن برگزاری جلسات توجیهی برای همکاران قضایی، نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف اقدامات و تحلیل آمارهای موجود اقدام کنند.

حمیدی بر استفاده از تأسیسات حقوقی جایگزین حبس نیز تاکید و تصریح کرد: بازدید از زندان وظیفه و تکلیف قضات است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که باید از معرفی کودکان کار و متکدیان دستگیر شده توسط ضابطان دستگاه قضایی به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری شود، اظهار کرد: معرفی این افراد بدون تامین قانونی به کانون اصلاح و تربیت درست نیست و از این رو معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پیگیری‌های لازم را انجام داده و سازمان بهزیستی مکلف شده نسبت به پذیرش این افراد اقدام کند.

در این نشست معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: ۱۱۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) و امام جعفر صادق(علیه السلام) مورد عفو رهبری و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

رضا طالبی زاده افزود: از مجموع محکومان مشمول عفو و تخفیف و تبدیل مجازات ۸۱ نفر با استفاده از عفو رهبری آزاد شده‌اند و مجازات اعدام دو نفر به حبس تبدیل شده و از مشمولان عفو، شش نفر خانم هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97895
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.