آخرین وضعیت سیل و بارش‌ها در کرمان/ ۹۸ راه روستایی همچنان مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از مسدود شدن ۹۸ راه روستایی در این استان بر اثر جاری شدن سیلاب خبر داد و گفت: بارش باران و سیل خسارات گسترده ای به بخش‌های مختلف کرمان وارد کرده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مجید سعیدی با بیان اینکه بازگشایی معابر مسدود شده به دلیل سیل در استان کرمان بعد فروکش کردن بارش ها آغاز شده است افزود: پنج محور اصلی که به دلیل طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب مسدود شده بود امروز بازگشایی شد و از چهار محور فرعی مسدود شده نیز سه محور بازگشایی شده و یک محور نیز در حال باز شدن است.

وی اظهار داشت: ۹۸ محور راه روستایی در کرمان همچنان مسدود است که عملیات بازگشایی این معابر همچنان در حال انجام است و مسیر دسترسی به ۱۲ روستای این استان نیز باز شده است.

آب ۳۵ روستای سیلزده کرمان وصل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: ۳۵ روستای این استان بر اثر جاری شدن سیل با مشکل قطعی آب روبرو بودند که با تلاش های انجام گرفته اکنون آب این روستاها وصل شده است.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر یک هزار و ۸۱ نفر در جریان سیل در استان کرمان امدادرسانی شدند تاکید کرد: خوشبختانه در سیل اخیر مورد فوتی نداشته ایم و تنها در روستای “حشیش‌سنگ سیریز زرند” ۲ نفر مصدوم داشتیم.

سعیدی ادامه داد: روز گذشته ریزش و رانش کوه در جاده رفسنجان به زرند موجب مسدود شدن این مسیر شد که امروز با تلاش ماموران راهداری و سایر دستگاه های دولتی و خصوصی بازگشایی این محور انجام شده است.

خسارات گسترده سیل در کرمان

وی گفت: جاری شدن سیلاب طی روزهای گذشته به بخش های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه و راه های استان کرمان خسارات وسیعی وارد کرد که میزان آن توسط کارشناسان بزودی مشخص می شود.

مدیرکل بحران استانداری کرمان افزود: با توجه به هشدارهای اعلام شده توسط سازمان های مسئول و آمادگی دستگاه های امدادی و اقدامات پیشگیرانه، بویژه همکاری خوب مردم به رغم بارش های سیل آسا و بی سابقه، اوضاع در این استان کنترل شد.

سامانه بارشی هنوز در کرمان فعال است

وی تاکید کرد: سامانه بارشی هنوز در کرمان فعال است و از فردا انتظار بارش ها را در مناطقی از این استان داریم که همچنان باید ضمن آماده باش، مسائل ایمنی را رعایت کنیم.

به گزارش ایرنا، سامانه پرقدرت بارشی بنام مونسون از ابتدای هفته جاری از منطقه اقیانوس هند وارد استان کرمان شد که موجب بارش های شدید و جاری شدن سیلاب در اغلب مناطق این استان شده است.

از ابتدای هفته جاری بارها هواشناسی با ارائه هشدار سطح قرمز نسبت به بارش های سیل آسا در استان کرمان تاکید کرده بود و مدیران استان کرمان نیز تمهیدات لازم را برای مدیریت بحران و پیشگیری از خسارت های سیل به کار گرفته بودند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92931
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.