جمعی از صنعتگران طی نامه‌به وزیر صمت از وضعیت موجود شرکت ملی گلایه کردند


کوچ دسته‌جمعی از شستا به مس

پس از ورود پر حرف و حدیث علی رستمی، شایعه خروج برخی از معاونان و مدیران ستادی شرکت مس به گوش رسید و در ادامه، خبر عزل‌ها و نصب‌ها یکی پس از دیگری منتشر شد؛ انتصاب افرادی که عموماً از بدنه مس بیرون‌اند و سابقه قابل‌توجهی، نه‌تنها در شرکت مس بلکه در دیگر حوزه‌های معدنی هم ندارند؛ این افراد بیشتر از حلقه رفقا و نزدیکان مدیرعامل هستند نه شرکت ملی مس با سابقه دیرینه صنعتی؛ افرادی که از بیمه آسیا تا شرکت خاک چینی و تا شستا با رستمی بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری موج، جمعی از صنعتگران طی نامه‌ای  خطاب به وزیر صمت از وضعیت موجود در شرکت ملی مس اظهار نگرانی کردند.

متن نامه به شرح زیر است :

علی‌رغم حاشیه‌های متعدد انتصاب مدیرعامل شرکت ملی مس ایران نهایتاً پس از یک‌ماه مهلت سرپرستی، وی در نهم خردادماه ۱۴۰۱ با برخی فشارهای سیاسی بر صندلی مدیرعاملی نشست. پس از این ورود پر حرف و حدیث، شایعه خروج برخی از معاونان و مدیران ستادی شرکت مس به گوش رسید و در ادامه، خبر عزل‌ها و نصب‌ها یکی پس از دیگری منتشر شد؛ انتصاب افرادی که عموماً از بدنه مس بیرون‌اند و سابقه قابل‌توجهی، نه‌تنها در شرکت مس بلکه در دیگر حوزه‌های معدنی هم ندارند؛ این افراد بیشتر از حلقه رفقا و نزدیکان مدیرعامل هستند نه شرکت ملی مس با سابقه دیرینه صنعتی؛ افرادی که از بیمه آسیا تا شرکت خاک چینی و تا شستا با رستمی بوده‌اند؛ یعنی کوچ دسته‌جمعی از شستا به مس!

1 جناب آقای وزیر!

هم توصیه مؤکد رهبر معظم انقلاب است و هم جزو شعار‌های دولت انقلابی و مردمی‌مان بوده که ملاک در انتصاب‌ها در کنار تعهد، متخصص بودن افراد باشد؛ شعاری که در کنار دیگر شعارهای عدالت‌طلبانه و فسادستیزانه دولت، چراغ امید را در دل مطالبه‌گران انقلابی روشن نگاه داشت که برای هرگونه انتصابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تعهد، کارآمدی و شایستگی افراد، مبنای کار قرار گیرد.

اما با آنچه در حدود دو ماه اخیر در شرکت ملی صنایع مس ایران دیده شده و آنچه از رویکرد مدیریت ارشد این صنعت استراتژیک کشور برای تثبیت مدیریت برخی افراد شنیده شده، متاسفانه به نظر می‌رسد یک جریان تمامیت‌خواه با عینک دودی سیاسی‌کاری بر صندلی‌های این شرکت تکیه زده و برای حذف متخصصان انقلابی کارآمد صنعتی و اضافه کردن به حلقه نزدیکان غیرمتخصص، نقشه کشیده است.

2 تغییر ۳۰ مدیر در شرکت ملی مس

در همین راستا، همچنین به گوش رسیده است که برای تغییر بیش از ۳۰ مدیریت متعهد و متخصص عملیاتی دیگر در شرکت ملی صنایع مس ایران نیز، توسط جریان مذکور برنامه‌ریزی شده است که تار و پود این شرکت را نابود خواهد کرد.

ظاهراً در این تغییرات، هم جایگاه بخشیدن به نزدیکان و هم سهم دادن به جریانات سیاسی خاص مدنظر است. در این میان، این‌که چه بر سر شرکت ملی مس که یکی از بازوهای توانمند در جنگ اقتصادی است خواهد آمد، اصلا برای این جریان مهم نیست.

3 آقای وزیر!

مطالبه‌گران انقلابی، دولت و همه دست‌اندرکاران امور این کشور عزیز اسلامی را، به خواندن کتاب شریف نهج‌البلاغه -خصوصاً نامه پنجاه‌وسوم- و کلام آسمانی مولای همه ما، امام علی علیه‌السلام دعوت می‌کنند.

برای نظام مقدسی که افتخارش تاسیس حکومت دینی و ترویج فرهنگ انسان‌ساز قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است، هرگز پسندیده نیست که افراد و جریان‌هایی کار را در دست گیرند که اگرچه گفتارشان پر از ادعای دین‌مداری و انقلابی‌گری است، اما در رفتارشان نشانی از انقلابی‌گری و مکتب حاج‌قاسم(ره) نیست.

از شما به‌عنوان وزیر یک دولت فسادستیز، انقلابی و جهادی می‌خواهیم که پای حق مردم بزرگوار ایران بایستید و نگذارید باندبازی و سیاسی‌کاری، جای کارآمدمداری و تخصص‌گرایی را بگیرد و مدیریت‌های بزرگ در «دولت کار و کرامت»، به منیّت‌های کوچک آلوده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92848
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.