طبیعت آبشار دلفارد جیرفت پاکسازی شد

فعال حفاظت از محیط زیست از پاکسازی طبیعت منطقه آبشار دلفارد جیرفت توسط دوستداران طبیعت خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمد عبدالله نژاد پاکسازی طبیعت منطقه آبشار دلفارد را در راستای گرامیداشت روز جهانی پاکسازی زمین برشمرد و بر حفظ طبیعت زیبایی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: روز جهانی پاکسازی زمین به عنوان بزرگ‌ترین روز تلاش برای جمع آوری داوطلبانه زباله‌هاست.

فعال حفاظت از محیط زیست ضمن تبریک ۱۵ سپتامبر روز جهانی پاکسازی زمین اظهار داشت: طبیعت آبشار دلفارد با حضور تمام باشگاه ها و گروه های کوهنوردی شهرستان جیرفت از زباله پاکسازی شد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ نفر دوستدار محیط زیست در اقدامی نمادین طبیعت آبشار دلفارد را عاری از زباله کردند تا با این اقدام خود تاکید کنند مردم در حفظ طبیعت زیبا کوشا باشند.

عبدالله نژاد، بر فرهنگ سازی حفظ طبیعت زیبا و محیط زیست از سنین پایین تاکید کرد و خواستار مشارکت بیشتر خانواده ها در این فرهنگ سازی شد.

طرفداران و فعالان پاکیزگی محیط زیست در روز پانزدهم سپتامبر هر سال که به نام “روز جهانی پاکسازی” نامگذاری شده به خیابان‌ها، اماکن عمومی شهرها، فضاهای سبز، سواحل رودخانه و دریا می روند تا با جمع‌آوری زباله، سهمی هرچند کوچک در پاکیزه سازی زمین داشته باشند.

این روز مردم سراسر جهان را به گردهمایی برای رهانیدن سیاره‌مان از زباله ها و پاکسازی سواحل، رودخانه ها، جنگل‌ها و خیابان‌ها از زباله ها فرا می خواند. تاکنون حدود ۲۰ میلیون داوطلب در ۱۲۰ کشور جهان برای شرکت در این مراسم ثبت نام کردند و انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر دیگر نیز به این مراسم بپیوندند.

ساده ترین راه برای شرکت در روز جهانی پاکسازی رفتن به خیابان ها، پارک ها، میدان های شهر یا مکان های مورد علاقه تان و جمع آوری زباله ها از آن جاست. البته در ۱۲۰ کشور از جهان امکان شرکت رسمی در این مراسم وجود دارد. با ثبت نام برای شرکت در این مراسم اطلاعات این روز از سراسر جهان جمع آوری شده و تعداد داوطلبان و مقادیر زباله جمع آوری شده اندازه‌گیری می‌شود.

روز جهانی پاکسازی نخستین بار ۱۰ سال پیش توسط یک جنبش جمع آوری زباله به نام “Let’s Do It” در استونی آغاز شد. در این جنبش که چهار درصد از جمعیت این کشور در آن مشارکت کردند، تنها در یک روز ۱۰ هزار تن زباله جمع آوری شد. این سازمان غیردولتی از سال ۲۰۱۲ که ۲۵۰ هزار نفر در اسلوونی در جمع آوری ۱۰ هزار تن پسماند غیرقانونی شرکت کردند در بزرگ‌ترین روز پاکسازی به ثبت رسیده نقش داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76949
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.