رییس دادگستری شهرستان بردسیر خبر داد


ورود دستگاه قضایی به موضوع پرداخت عوارض آلایندگی صنایع بردسیر

رییس دادگستری شهرستان بردسیر به موضوع پرداخت عوارض آلایندگی صنایع این شهرستان در راستای رفع و پیشگیری از آلودگی ها ورود کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، محمد سالاری رییس دادگستری شهرستان بردسیر روز سه‌شنبه افزود: صنایع مستقر در شهرستان بردسیر طی سال‌های اخیر فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند و انتظار می‌رود که در کنار مشکلاتی که برای مردم شهرستان ایجاد می‌کنند، نگاه ویژه‌ای به محیط پیرامون خود داشته باشند و مردم شهرستان مطابق قانون باید از هزینه‌های پرداختی برای عوارض آلایندگی این صنعت بهره‌مند شوند.

او اظهار کرد: همان‌طور که تعطیلی یک واحد تولیدی بزرگ سلامت جامعه، اشتغال، عمران و رفاه شهروندان را به خطر می‌اندازد به همان میزان سلامت مردم و حفظ محیط‌زیست نیز بسیار مهم است.

این مقام قضایی ادامه داد: براین‌اساس بخشی از هزینه‌کرد عوارض آلایندگی صنایع بایستی در راستای رفع و پیشگیری از آلودگی آب، خاک، هوا و پسماند بوده و در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و طرح‌های گردشگری طبیعی، فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان دوستدار محیط‌زیست و در جهت حرکت به سمت صنعت سبز و الزامات زیست‌محیطی در شهرستان هزینه شود.

او با بیان اینکه پرداخت عوارض آلایندگی و توزیع آن در محیط پیرامونی صنعت می‌تواند بخشی از خسارات آلودگی‌های وارده را جبران کند تصریح کرد: پرداخت و وصول کامل و عادلانه عوارض آلایندگی از صنایع مطالبه جدی دستگاه قضایی و از حقوق عامه مردم شهرستان بردسیر است که بایستی در چارچوب قانون به مجموعه‌های شهری و روستایی برای عمران و آبادانی در حوزه‌های گوناگون پرداخت شود.

سالاری خاطرنشان کرد: در همین راستا دادگستری شهرستان بردسیر ضمن مکاتبه با صنایع مستقر در شهرستان و اداره محیط‌زیست خواستار شفاف‌سازی و ارائه مستندات پرداخت عوارض آلایندگی صنایع در ساله‌ای اخیر شده و با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115539
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.