احتمال ورود موج جدید ملخ‌های صحرایی به جنوب کرمان

به گفته مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اعلام سازمان جهانی غذا، در ماه‌های پایانی امسال احتمال ورود موج جدیدی از ملخ‌های صحرایی به جنوب استان کرمان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهادکشاورزی روز جمعه در سفر به جیرفت گفت: در سه موج اول امسال، هجوم ملخ‌ها را به جنوب کرمان داشتیم که با وجود همه محدودیت‌ها و کمبودها، سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های همکار به نحو مطلوبی این آفت خطرناک را مدیریت کردند.

سیدمحمد موسوی از انجام مکاتبه وزیر جهاد کشاورزی با وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: تمام تمهیدات ویژه از هم اکنون برای مبارزه با موج جدید ملخها به جنوب کرمان انجام شده است.

وی از تخصیص هزینه مبارزه با ملخ در جنوب کرمان به وزارت کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر تیم‌های پایش ملخ صحرایی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در آمادگی کامل هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، زمینه مبارزه جدی را فراهم کنند.
مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی از شناسایی مناطق پر خطر هجوم ملخ‌ها در جنوب کرمان خبرداد و گفت: پایش جدی منطقه با حضور کارشناسان فنی حفظ نباتات در حال انجام است.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان کرمان برای بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان کرمان برای هزینه در زمینه بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی خسارت دیده از سیلاب خبر داد.
موسوی در بازدید از مناطق خسارت دیده از سیلاب‌های ابتدای امسال در جنوب کرمان گفت: با وجود نداشتن اعتبار برای بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی خسارت دیده از سیلاب، سازمان جهاد کشاورزی این منطقه اقدامات خوبی را در زمینه بازسازی قنوات و راه‌های دسترسی به مزارع انجام داده است.

وی با بیان اینکه برای بازسازی زیرساخت‌های خسارت دیده از سیلاب در حوزه کشاورزی ۲۰میلیارد تومان اعتبار به زودی در اختیار استان کرمان قرار خواهد گرفت تصریح کرد: در این میان جنوب استان کرمان هم با دریافت اعتبارات بایستی اقدامات بازسازی را انجام دهد.

عملیات مبارزه با ملخ صحرایی تا نیمه اول تیرماه امسال در سطح ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان انجام شد.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37085
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.