رئیس سازمان جهاد کشاورزی تأکید کرد؛


پیازکاران جنوب کرمان نسبت به عرضه به‌موقع محصول خود اقدام کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت پیاز طرح استمرار از سطح ۷۳۳۴ هکتار خبر داد و از پیازکاران خواست نسبت به عرضه به‌موقع محصول خود اقدام کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیر کشت پیاز طرح استمرار در جنوب کرمان را ۷۳۳۴ هکتار اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

 او افزود: از پیازکاران و کشاورزان درخواست می‌شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در قیمت‌ها، محصول خود را به‌موقع با بازار مصرف عرضه کنند چون انباشت محصول همواره اُفت قیمت‌ها را به همراه دارد.

او بر لزوم تأمین مصرف بازارهای داخلی تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود در زمان برداشت پیاز طرح استمرار که از نیمه دوم آبان‌ماه آغاز و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه دارد، تأمین نیازهای بازارهای داخلی ضرورت دارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان متوسط عملکرد هر هکتار سطح زیر کشت پیاز را ۵۰ تن عنوان کرد و افزود: منطقه جنوب کرمان باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی خاص برای کشت سبزی و صیفی بسیار مناسب است و با عنایت به اجرای طرح استمرار در این منطقه، از لحاظ تأمین محصول در فصول سرد برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

 او از کشاورزان خواست نسبت به برداشت مداوم و عرضه به بازارهای هدف اقدام کنند تا با مشکل عرضه بیش از تقاضا و اُفت قیمت مواجه نشوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112379
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.