پیش بینی برداشت ۳۰۰۰ تن زیتون در جنوب استان کرمان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت ۳۰۰۰ تن زیتون در جنوب کرمان خبرداد و گفت: این میزان محصول از ۱۷۳۱ هکتار باغات برداشت می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، صادق حسین زاده سطح زیرکشت باغات زیتون در جنوب استان کرمان را  حدود ۲۱۴۳ هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح ۴۱۲ هکتار غیربارور و ۱۷۳۱ هکتار بارور است که بیشترین سطح زیر کشت زیتون در جنوب استان کرمان در مناطق کوهستانی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بویژه بخش جبالبارز وجود دارد.

وی با اشاره به فصل برداشت زیتون افزود: برداشت زیتون کنسروی از اواسط مردادماه و زیتون روغنی از اواسط آبان ماه شروع می‌شود و تاپایان دی ماه ادامه دارد.

حسین زاده برداشت متوسط از هر هکتار را ۲۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: از هر هکتار باغ زیتون بارور به طور متوسط ۲۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می گردد که پیش بینی می شود از سطوح بارور حدود ۳۰۰۰ تن محصول برداشت شود که از این مقدار حدود ۶۰۰ تن جهت تهیه کنسرو به کارگاه های فرآوری زیتون مستقر در جیرفت و خارج از استان منتقل و فراوری می شود و مابقی پس از رنگ گیری و در مرحله رسیدگی کامل (اواسط آبان تا پایان دی ماه) به منظور استحصال روغن برداشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان  جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: پیش بینی می شود از ۲۴۰۰ تن محصول برداشت شده حدود ۳۸۴ تن روغن استحصال و روانه بازارهای مصرف گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96129
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.