کارشناس اداره کل هواشناسی کرمان خبر داد؛


بارش باران در سطح استان کرمان

کارشناس اداره کل هواشناسی کرمان گفت: از امروز تا روز جمعه، ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر و بارش باران در سطح استان کرمان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران،  مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تاکمی ابری است، گفت: از امروز تا روز جمعه، ناپایداری‌های جوی را در استان کرمان به‌صورت افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای، گردوخاک، رگبار پراکنده باران و در مناطق مستعد جنوب استان کرمان بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: باتوجه‌به نوع بارش‌های این فصل، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت نقطه‌ای، جاری‌شدن روان آب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست؛ بنابراین از تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خصوصاً در مناطق مرکزی و جنوب غربی خودداری شود.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: عمده بارش‌ها در مرکز و جنوب غرب استان کرمان خواهد بود.

او تصریح کرد: وزش باد در مناطق شرقی استان کرمان پیش‌بینی می‌شود که این پدیده جوی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را در این مناطق به دنبال خواهد داشت.

سلاجقه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای راین، فیض‌آباد راور، بردسیر و لاله‌زار بارندگی گزارش شده است که راین با ۸ میلیمتر بیشترین بارندگی را به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله‌زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر، خنک‌ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116724
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.