معاون اقتصادی استاندار در حاشیه ایران اکسپو اعلام کرد:


زمینه مراودات تجاری کرمان با پاکستان فراهم می‌شود

نمایندگان بیش از ۱۰ کشور دنیا از جمله کشورهای آفریقایی، هندی، چینی، پاکستانی و قزاقستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) حاضرند. بیش از ۵۰ درصد تجارت غیرنفتی ایران به کشورهای همسایه اختصاص پیدا کرده و کرمان نیز سعی کرده تا از ظرفیت این نمایشگاه برای استان بهره ببرد.

به گزارش کرمان‌نو، حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در گفت‌وگو با «کرمان نو» از برگزاری جلسه‌ای با هیئتی شهر کویته پاکستان خبر می‌دهد و اذعان دارد این تیم به‌زودی به کرمان آمده و از طریق کارگروه توسعه صادرات به تجار کرمانی وصل و نیازهایشان را از کرمان خریداری می‌کنند. 

خرما، پسته، سیمان و فولاد. اولین و مهم‌ترین کالاهایی هستند که امکان صادرات آن‌ها به پاکستان میسر است. حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار می‌گوید که پاکستان از جمله کشورهایی است که ظرفیت بالقوه‌ای برای تجار ما دارد. روز گذشته تیم اقتصادی استان جلسه‌ای با هیئتی از تجار شهر کویته پاکستان داشته است و در قالب این جلسه اولین ارتباطات برای شروع مراودات تجاری انجام شده است.

اعلام حمایت معاون سازمان توسعه تجارت، از تجار کرمانی

طبق گفته حسن‌زاده در قدم بعدی مقرر شده تا این تجار فهرستی از نیازمندی‌هایشان را ارائه دهند تا این نیازمندی‌ها از کرمان تهیه و به این کشور صادر شود. روز گذشته غرفه کرمان در نمایشگاه اکسپو مورد بازدید قنادزاده، معاون سازمان توسعه تجارت ایران و سردار بنی‌اسد معاون فرماندهی کل فراجا قرار گرفته است. در این بازدید قنادزاده تأکید کرده که سازمان توسعه تجارت آمادگی کامل دارد تا از افزایش صادرات استان کرمان حمایت و اقدامات لازم را انجام دهد. سردار بنی‌اسد، معاون فرماندهی کل فراجا که خود یک کرمانی است وعده داده که امنیت کامل را در کرمان برای تجار فراهم کند.

در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار خارجی از کشورهای مختلف حضور دارند. گرچه بازدیدکنندگان کشورهای دوردست به‌صورت انفرادی یا جمع‌های کوچک به ایران آمده‌اند، در عوض همسایگان و کشورهایی که روابط سیاسی اقتصادی خوبی با کشورمان دارند، سنگ تمام گذاشته‌اند. هیئت‌هایی از افغانستان، پاکستان، عمان، عراق، ترکمنستان، الجزایر، مالزیا و… در ایران اکسپو حضور یافتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117802
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.