مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:


در حاشیه شهر نه اجازه قطع آب داریم و نه اجازه مجاز کردنشان

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد که امسال قطعی یا جیره‌بندی آب نداریم.

به گزارش کرمان‌نو، علیرضا عبدیان در پاسخ به پرسش خبرنگار کرمان‌نو مدعی است که برای مدیریت آب تابستان امسال، براساس الگوی مصرف فشار اب را در حدی تنظیم می‌کنیم که مشترک نتواند در ۲۴ ساعت مقدار آب بیشتری از الگوی مصرف برداشت کنند.
عبدیان در خصوص کاهش فشار شدید اب از ساعت ۱۱ شب به بعد در مناطقی من‌جمله مدیریت و حکیم و بند مملکت، گفت:بعضی شهروندان پمپ را مستقیم در شبکه گذاشته و مخزن ندارند که این امر باعث شده تا شهروندان دچار مشکل شوند.

او در این رابطه افزود: ما پایش خانه به خانه را در نظر گرفتیم تا پمپ‌هایی که مستقیم روی شبکه هستند را خارج کنیم.

او در این نشست بخشی از مشکل اصلی شهر کرمان را انشعبات غیر مجاز می‌داند اما تاکید دارد که در خصوص انشعابات غیر مجاز نه اجازه قطع اب را داریم و نه می‌توانیم این انشعابات را مجاز کنیم.

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب همچنین در خصوص کاهش فشار اب در مناطق مسکونی نزدیک بند مملکت، گفت: در بند مملکت بخشی انشعابات مجاز و بخشی غیر‌مجاز است و اما برای بالانس شبکه یک خطی از ایستگاه به بند مملکت احداث و آبگیری شده که با افتتاح این خط مشکل مردم این منطقه حل می‌شود.

به گفته او ۵ شهر استان من جمله کرمان، بم، سیرجان، رفسنجان، زرند دچار بحران و تنش اب شدید هستند که برای عبور از تابستان ۱۴۰۲ این مناطق رصد و پایش شدند که فرضا در شهر کرمان برای گذر از تنش ۸ حلقه چاه و در سیرجان ۵ و در بم ۲ حلقه چاه حفر شده است.

او در این رابطه افزود: کرمان با توجه به کسری آب، ۸ حلقه چاه برای تابستان امسال حفر شده که پیشرفت فیزیکی‌شان ۸۵ درصد است و تا ۱۰ تیر ماه در مدار می‌آیند و بخشی از کسری اب را جبران می‌کنیم .

۳۰ درصد از آب شرب کرمان هدر می‌رود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه متوسط هدر‌رفت آب شرب استان که شامل ۸۴ شهر است را ۳۰ درصد اعلام کرد.
به گفته علیرضا عبدیان، با توجه به حجم بالای کار در زمینه بازسازی شبکه‌های فرسوده ، بر مبنای تماس‌های گرفته شده با ۱۲۲ نشتی‌های شبکه شناسایی و اولویت‌بندی می‌شوند.
کرمان در حالی با متوسط هدر‌رفت ۳۰ درصدی شبکه اب مواجه است که متوسط هدر رفت در کشور ۲۵ و در جهان ۱۵ درصد است.
به گفته عبدیان، در سال گذشته از اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومانی استانی، ۲۰ درصدش برای بازسازی شبکه‌های شهری گذاشته شده است.

او در این رابطه خاطر نشان کرد که کرمان نزدیک ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز دارد که باعث شده در محاسبه میزان هدر رفت دچار مشکل شویم و عملا بخشی از این محاسبات بلاتکلیف بماند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105595
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.