فرماندار ریگان


بیش از ۵۰ دانش‌آموز ریگانی هنوز معلم ندارند

فرماندار ریگان گفت: با گذشت بیش از دو ماه از آغاز سال تحصیلی بیش از ۵۰ دانش‌آموز روستاهای شهرستان ریگان در مناطق عشایری و صعب‌العبور هنوز معلم ندارند.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از تسنیم کرمان مراد آبیار، با اشاره به اینکه بیش از 17 هزار دانش‌آموز در 173 باب مدرسه در شهرستان ریگان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: یکی از مهمترین راهبردهای ما در شورای آموزش و پرورش ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات بسیار موثری در این حوزه انجام شده و برگزاری دوره‌های آموزشی و بهره‌گیری از اساتید مجرب از جمله این اقدامات است، گفت: با این وجود شهرستان ریگان به دلیل پراکندگی منطقه به ویژه در حوزه روستایی و عشایری نیازمند اقدامات بیشتری در حوزه ارتقای آموزشی است.

فرماندار شهرستان ریگان، گفت: متاسفانه با گذشت بیش از دو ماه از آغاز سال تحصیلی بیش از 50 دانش‌آموز روستاهای شهرستان ریگان در مناطق عشایری و صعب‌العبور هنوز معلم ندارند.

وی با بیان اینکه در این مدت در این مدارس از راهبرهای آموزشی و کسانی که رسالت ارزیابی و سرکشی از سایر مدارس را به عهده داشتند استفاده شده، اما این خلأ وجود دارد و باید این مشکل برطرف شود، ادامه داد: کمبود معلمی که داشتیم باعث شد تا دانش‌آموزان این مناطق به عدالت آموزشی مد نظر دسترسی مناسبی نداشته باشند.

آبیار با اشاره به اینکه این مدارس در ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور قرار دارند، بیان کرد: تاکنون پیگیری‌های زیادی که در ارتباط با تامین معلم برای این مدارس انجام شده، دغدغه جدی در این حوزه داشتیم و رایزنی‌های مختلفی هم با آموزش و پرورش عشایری انجام شده است.

وی گفت: مشکل اصلی اینجا است که از ابتدای مهرماه تاکنون سه مرحله تکمیل ظرفیت انجام شده و عملاً در ساز و کار طرح و برنامه ما نیرو لحاظ شده است، اما به دلیل شرایط منطقه بعضی از معلمان آنجا نمانده و منطقه را ترک کردند.

فرماندار شهرستان ریگان با بیان اینکه امروز دانش‌آموزان در چهار مدرسه روستایی و عشایری ریگان معلم ندارند، افزود: جلسه را با مدیر عشایری داشتیم و این گلایه‌مندی و دغدغه ما، دانش‌آموزان و خانواده‌ها مطرح شده است و قول مساعد داده شده این تزریق نیرو به‌زودی انجام و این مشکل برطرف شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111434
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.