مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد


تحصیل یک سوم دانش‌آموزان ناحیه دو کرمان در مدارس غیردولتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در شهرستان‌های کرمان (ناحیه دو)، سیرجان، رفسنجان و جیرفت بیش از یک سوم دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، رضا رضایی امروز ۹ آذرماه در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان اظهار کرد: این استان بیش از ۶۸۰ هزار دانش آموز دارد که حدود ۲۰ درصد از آن‌ها در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در شهرستان‌های کرمان (ناحیه دو)، سیرجان، رفسنجان و جیرفت بیش از یک سوم دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی نقش موثری در اشتغال زایی و اشتغال آفرینی دارند، افزود: با توجه به نقش موثر مدارس غیردولتی در ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی توجه به این مدارس به ویژه اختصاص زمین به مدارس غیردولتی ضروری است.

وی تصریح کرد: ۱۸۹۰ نیروی انسانی در ۱۱۱۵ مدرسه غیردولتی در استان پهناور کرمان در حال ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به حدود ۱۵۰ هزار دانش آموز و نوآموز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس غیردولتی در راستای اجرای اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب و در چارچوب قانون تاسیس مدارس غیردولتی از طریق جذب مشارکت‌های مردمی و اعتماد بخش عظیمی از جامعه، رسالت تعلیم و تربیت فرزندان دیار کریمان را در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی به دوش گرفته‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98958
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.