مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان،:


سوادآموزی نامناسب دانش‌آموزان در دوران کرونا یکی از مشکلات ما در مدارس است

رضایی گفت: یکی از مشکلات بزرگ امروز ما در مدارس عدم سوادآموزی مناسب دانش‌آموزان در دوران کرونا است که خیلی باید تلاش کرد تا به وضعیت مطلوب آموزشی برسند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، رضا رضایی پیش از ظهر امروز در همایش تبیینی فرهنگیان استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و امروز نیاز آن را بیش از هر زمانی احساس می‌کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمان در حال حاضر ۶ هزار و ۲۰ کد مدرسه دارد که ۵ هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی در استان کرمان فعال است، گفت: ۶۸۰ هزار دانش‌آموز و ۴۷ هزار نیرو در این مدارس فعالیت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، با اشاره به اینکه خوشبختانه با حضور دولت سیزدهم، اقدامات انجام شده و مهار کرونا مدارس ما بازگشایی شدند، افزود: از ابتدای امسال تمام مدارس استان فعالیت خود را به صورت حضوری انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه فرآیند تعلیم و تربیت با حضور دانش‌آموزان در مدارس بسیار اثرگذارتر است، ادامه داد: متاسفانه در دوران کرونا مدارس تعطیل شد، در حالی که در کشورهای دنیا مدارس تعطیل نشدند و یا اگر تعطیل شدند، مدت کوتاهی بود.
رضایی با اشاره به اینکه امروز بعضی از بچه‌های ما حتی نحوه خودکار گرفتن و مداد گرفتن به دست را بلد نیستند، افزود: یکی از مشکلات بزرگ امروز ما در مدارس عدم سوادآموزی مناسب آنها در دوران کرونا بود و خیلی باید تلاش کرد تا دانش‌آموزان به وضعیت مطلوب آموزشی برسند.
وی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های ما در اداره آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور است، ادامه داد: هدف این سند پرورش انسان در تراز نظام مقدس اسلامی است و فرزندی که بعد از ۱۲ سال از مدارس فارغ‌التحصیل می‌شود باید در جامعه نقش‌آفرین باشد و توانمندی لازم را داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99475
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.