با حضور دبیرکل اتاق کرمان صورت گرفت


مدارس کرمان دانا ۳ و ۴۳ در بافت افتتاح شد

در آئینی با حضور دبیرکل اتاق کرمان، مدیران کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان مدارس کرمان دانا ۳ و ۴۳ در شهرستان بافت افتتاح و مدرسه کرمان دانا ۴۵ کلنگ‌زنی شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، مدارس کرمان دانا ۳ که “فرهنگ یک” و کرمان دانا ۴۳ “فرهنگ ۲ ” نامگذاری شده‌اند هر کدام ۶ کلاسه با زیر بنای ۸۱۸ مترمربع در زمینی به مساحت ۵ هزارمتر مربع احداث شده‌اند که برای ساخت و تکمیل این مدارس ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه کرمان دانا ۴۵ با زیربنای یک هزار و ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان در شهر بزنجان به زمین زده شد.
دبیرکل اتاق کرمان در آئین افتتاح این مدارس ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: پویش کرمان دانا به دلیل کمبود فضای آموزشی در شهر و استان کرمان شکل گرفت تا بتواند با کمک خیرین مدرسه ساز این کمبودها تا حدود زیادی جبران شود.
حسن امیری افزود: پیش از این پویش نیز اتاق کرمان بعد از زلزله کرمانشاه نخستین مدرسه را در این استان در روستای ثلاث باباجانی و همچنین بعد از سیل استان سیستان و بلوچستان در روستای کنارک احداث کرد و همچنین یکی از مدارس کرمان دانا نیز در نیکشهر این استان به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: در تفاهم نامه منعقد شده پویش کرمان دانا بین اتاق کرمان، موسسه مهر گیتی و ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان، قرار است ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس به بهره‌برداری برسد که تاکنون تعدادی از مدارس افتتاح، تعدادی در دست ساخت و تعدادی کلنگ زنی شده‌اند.
امیری، از “پیمان سالاری” خیر مدرسه‌ساز که با کمک‌های ایشان ۲ مدرسه فرهنگ یک و ۲ در بافت احداث شد قدردانی و اظهار کرد: بزودی یک مدرسه دیگر در ارزوئیه افتتاح می‌شود.
دبیرکل اتاق کرمان افزود: پویش کرمان دانا اقدامی مهم در راستای ایمن سازی مدارس، بهداشت روانی مدارس و تکمیل امکانات در مدارس است که امیدواریم با فراهم شدن این شرایط بتوان دانش آموزان نخبه بیشتری را به جامعه تحویل داد.
وی همچنین از راه‌اندازی انجمن توسعه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104154
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.