استاندار: بومی‌گزینی به آموزش عالی ضربه زده است

استاندار کرمان می‌گوید یکی از آسیب‌ها بومی‌گزینی است به‌طوری که برخی از مناطق را طبقاتی کرده و همه دسترسی به دانشگاه‌های خوب را ندارند.

علی زینی‌وند امروز -نهم بهمن‌ماه- در دیدار با رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه رشته‌هایی که بازار کار ندارند، دیگر متقاضی ندارد، گفت: توسعه و گسترش بی حد دانشگاه‌ها در دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد به حیثیت علم آسیب رساند و خساراتی به منابع ملی نیز وارد کرد و آشفتگی در حوزه آموزش عالی در آن دوره ایجاد شد.

او با تشریح ظرفیت‌های استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان ظرفیت‌های فعالی مثل معدن و صنعت وجود دارد که به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها سعی کرده‌اند به آنها توجه کنند اما برخی از رشته‌ها مغفول مانده است.

زینی‌وند در خصوص سهم اشتغال استان کرمان گفت: سهم خدمات در اشتغال استان کرمان بسیار پایین است به طوری که سهم این بخش در اشتغال استان 17 درصد است لذا در حوزه خدمات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان می‌تواند به امر آموزش‌های مهارتی به افراد فعالیت کند.

استاندار کرمان تاکید کرد: در حوزه خدمات به شدت بازار کار وجود دارد و ضمن آنکه مشاغل خرد و خانگی به دلیل حجم شغلی که در یک بازه زمانی کوتاهی ایجاد می‌کنند، نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او با انتقاد از میزان بهره‌وری کشاورزی عنوان کرد: در حوزه کشاورزی میزان مصرف آب، سرمایه و نیروی انسانی با ثروت و محصولی که تولید می‌شود هم خوانی ندارد که دانشگاه در این بحش می‌توانید کار کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63423
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.