استخدام بیش از ۶ هزار نفر برای مدارس استثنایی سراسر کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور از صادر شدن مجوز استخدام ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی برای مدارس استثنایی سراسر کشور خبر داد.

حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در آیین افتتاح مدرسه استثنایی بنت الهدی فهرج از استاندارد سازی فضا و تجهیزات به عنوان یکی از ۴ مولفه اصلی آموزش و پرورش نام برد و از ساخت ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور به همت خیران خبر داد.

او افزود: ۵ مدرسه از این مدارس با توجه به نیاز در استان کرمان ساخته خواهد شد.

حسینی از ساخت ۴ سالن ورزشی ۲۰۰ متری در مدارس استثنایی شهرستان‌های شرقی استان خبر داد و گفت: ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان بسته حمایتی توان بخشی به مدارس شرقی استان اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای طرح سنجش از ۱۵ تیر ماه در کشور خبر داد و اظهار داشت: ۱۵ درصد دانش آموزان مدارس شرقی استان به صورت رایگان سنجش می‌شوند.

حسینی با بیان این که ۵۰ درصد هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی توسط دولت پرداخت می‌شود گفت: علاوه بر سهم دولت۲۰ درصد دیگر از هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در این مناطق را از محل اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پرداخت خواهیم کرد.

او از نیروی انسانی با کیفیت به عنوان یکی از دیگر از مولفه‌های آموزش و پرورش نام برد و از کمبود بیش از ۱۲ هزار نیروی انسانی در مدارس استثنایی سراسر کشور خبر داد.

حسینی گفت: با رایزنی‌هایی که با سازمان امور استخدامی صورت گرفته است مجوز استخدام ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی برای مدارس استثنایی سراسر کشور صادر شده همچنین اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندارد مالی را از دیگر مولفه‌های آموزش با کیفیت دانست و گفت: باید در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ۲۰ درصد بودجه‌های دولت به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی نماینده مردم شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان وفهرج در مجلس شورای اسلامی درحاشیه  افتتاح مدرسه استثنایی بنت الهدی فهرج ضمن بیان مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان‌های شرقی استان خواستار توجه ویژه مسئولین به مسائل و مشکلات این مناطق شد.

او افزود: خدمت به دانش آموزان استثنایی کاری مقدس وارزشمند است.

نماینده مردم شرق استان کرمان بازسازی و مقاوم سازی فضا‌های آموزشی را ضروری دانست و بر استفاده از ظرفیت خیرین در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری این مناطق تاکید کرد.

حجت الاسلام غضنفر آبادی خدمت به دانش آموزان استثنایی را کاری مقدس دانست و گفت: کار در حوزه آموزش و پرورش توفیق الهی است.

مدرسه ۸ کلاسه خیر ساز بنت الهدی فهرج با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، نرماشیر و فهرج در مجلس شورای اسلامی در سفر معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به شرق استان به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52081
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.