افتتاح پایگاه‌های طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در کرمان

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان گفت: ۱۴ هزار دانش آموز تحت پوشش پایگاه‌های طرح تعمیق و تثبیت یادگیری ناحیه یک کرمان قرار می گیرند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا ترابی در آیین افتتاح پایگاه‌های طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در تابستان گفت: این طرح با هدف تحقق نگاه عدالت‌محوری دولت و آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

او می‌گوید: به منظور توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان دوره‌های ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) در تابستان ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

به گفته رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان متأسفانه غیرحضوری شدن مدارس به علت شیوع بیماری کرونا، باعث افت تحصیلی در دانش‌آموزان شد که اجرای این برنامه، باعث جبران افت تحصیلی و تثبیت یادگیری می‌شود.

او می‌گوید: ۲۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی به تفکیک دوره‌های اول و دوم متوسطه (نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش) تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

ترابی گفت: این طرح،  ۲ گروه از دانش‌آموزان را تحت پوشش آموزش‌های جبرانی و تقویتی قرار می‌دهد: گروه اول: دانش‌آموزانی که بر اساس ضوابط موجود در آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی، نتوانسته‌اند نصاب قبولی را در خرداد ۱۴۰۱ کسب کنند و گروه دوم: دانش‌آموزانی که علی رغم کسب نصاب قبولی در دروس، براساس تحلیل نتایج ارزشیابی پایانی خرداد ۱۴۰۱ از سوی شورای مدرسه، نیازمند شرکت در کلاس‌های جبرانی و تقویتی تشخیص داده شده‌اند.

او می‌گوید: پس از پایان فرایند آموزش، ارزشیابی دانش‌آموزان در شهریور ۱۴۰۱ مطابق با برنامه تنظیم شده از سوی مدارس و پایگاه‌ها برگزار می‌شود و سپس با تایید شورای عالی آموزش و پرورش در صورتی که نمرات ارزشیابی دانش‌آموزانِ گروه دوم در شهریور ماه، بیشتر از نمرات خرداد باشد، این نمرات، جایگزین نمرات خرداد ماه خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92205
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.