امتحان‌های نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها حضوری برگزار می‌شود؟ | نحوه تعیین نمرات پایان سال

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی برگزاری امتحان‌های پایان سال دبیرستانی‌ها و همچنین جزئیات ارزشیابی خردادماه دانش‌آموزان دبیرستانی توضیح داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، عباس سلطانیان مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره روند برگزاری امتحانات پایان سال دبیرستانی‌ها گفت: آیین‌نامه‌های مربوطه تکلیف را مشخص کرده‌اند. امتحانات پایه نهم و دوازدهم مطابق مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش حضوری خواهد بود که البته الزام به دریافت تاییدیه ستاد ملی کرونا هم وجود دارد.

وی افزود: در بقیه پایه‌ها با مرجعیت معلم و به تشخیص وی با توجه به ارزشیابی تکوینی که در طول سال انجام شده و همچنین استفاده از روش‌های دیگر نتیجه نهایی هر دانش‌آموز مشخص می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قبول نداریم برای یک درس، تنها یک آزمون آنلاین در خرداد برگزار شود و ملاک معلم برای دادن نمره خرداد تنها یک آزمون آنلاین باشد، گفت: معلم از روش‌های مختلف در طول سال برای آموزش و ارزشیابی دانش‌آموزان استفاده کرده که می‌تواند ملاک مهم در ارزشیابی خرداد باشد.

سلطانیان ادامه داد: به عنوان مثال تکالیف دانش‌آموز، پروژه‌ها، تحقیق‌ها و کارهای گروهی تحت عنوان نمره مستمر مدنظر است. معلم می‌تواند بخشی از نمره دانش‌آموز را به آزمون آنلاین اختصاص دهد که اعتبار این آزمون هم باید توسط معلم، مدیر و شورای مدرسه تایید شده باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68976
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.