معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان:


بیش از ۵۲ هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان کرمان مشمول بسته تحولی “خوانا” هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در آیین آغاز به کار طرح تحولی ” مدرسه خوانا” برای دومین سال در استان و در ارتباطی مجازی با مدرسان طرح خوانا در وزارت متبوع، گفت: ۵۲ هزار و ۷۴۱ دانش آموز دوره ابتدایی استان کرمان مشمول اجرای بسته تحولی “خوانا” هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس ضیا گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲۵ هزار و ۳۵۱ دانش آموز در استان کرمان مشمول طرح “مدرسه خوانا” بودند و در سال تحصیلی جاری ۵۲ هزار و ۷۴۱ دانش آموز دوره ابتدایی شامل ۲۳ هزار و ۳۷۰ دانش آموز دختر و ۲۹ هزار و ۳۷۱ دانش آموز پسر از این طرح بهره مند می شوند.

وی ضمن تبیین اهداف این طرح گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۴۵ مدرسه مشمول طرح مدرسه خوانا بودند که این تعداد در سال تحصیلی جاری به ۷۴۴ مدرسه رسیده است، همچنین در سال تحصیلی گذشته یک هزار و ۲۵۱ معلم، مجری طرح بودند و در سال تحصیلی جاری ۴ هزار و ۴۸۷ معلم اجرای این طرح را بر عهده دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این بسته تحولی معاونت آموزش ابتدایی برای بهبود و ارتقای مهارت های ۴ گانه زبانی و آداب و مهارت های زندگی دانش آموزان دوره ابتدایی (پیش دبستانی و دبستانی) اجرا می شود که تقویت و نهادینه سازی مهارت های ادب ورزی، مسئولیت پذیری، جرات ورزی با نوشتن، گوش دادن و خواندن  تلفیق می شود.

ضیا یادآور شد: بیش از ۹۹ درصد مدارس ابتدایی استان کرمان آموزش حضوری و ترکیبی دارند که با حضور دانش آموزان در مدارس زمینه اجرای برنامه ها و طرح های آموزش و پرورش بهتر و بیشتر محقق می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81940
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.