خیز کرمان برای رساندن سرانه فضای آموزشی به میانگین کشوری

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان می‌گوید در ابتدای سال گذشته سرانه فضای آموزشی استان 4.9 متر مربع برای هر دانش آموز بود که اکنون به 5.05 متر رسیده است.

در حالی که سرانه آموزشی متوسط کشور ۵.۲ و سرانه استاندار برای هر نفر ۸.۳ متر مربع است، مدیرکل نوسازی کرمان با اشاره به رشد ۰/۱۵ مترمربع سرانه آموزشی در استان از افتتاح 100 پروژه با 455 کلاس درس و 52 هزار و مترمربع زیربنا خبر داد.

سیدمحمد واعظی نژاد ظهر امروز -13 بهمن- در نشست خبری گفت در سال جاری رشد 25 درصدی در اعتبارات دولتی اداره کل نوسازی مدارس در سطح ملی و استانی شاهد بودیم و توانستیم پروژه های نیمه تمام سال های گذشته را فعال و تعداد زیادی بهره‌برداری کنیم.

او افزود: کل اعتبار نوسازی مدارس استان کرمان در سال جاری از محل اعتبارات ملی و استانی نزدیک به 260 میلیارد تومان بوده که ملی 100 درصد تخصیص و استانی تاکنون 50 درصد تخصیص یافته و در مجموع 230 میلیارد تومان تخصیص را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرمان زیر خط فقر فضای آموزشی| مدرسه‌سازی معادن کرمانی در استان‌های دیگر

احداث ۱۳۱۸ مدرسه توسط خیران

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری رشد خوبی در کمک خیرین مدرسه ساز داشته ایم، گفت: سال قبل 97 میلیارد تومان و امسال 230 میلیارد تومان جذب خیران را داشته ایم و این بزرگواران تعهد احداث 226 پروژه با 1318 کلاس درس را داده‌اند.

به گزارش ایسنا او اظهار کرد: روز گذشته در شهرستان رابر زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی چهار پروژه با 36 کلاس و زیربنای 4000 مترمربع افتتاح کردیم.

واعظی نژاد تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که امسال صورت گرفت، انعقاد تفاهمنامه با اتاق بازرگانی استان کرمان در راستای مسئولیت اجتماعی صنایع بود و مقرر شد 120 مدرسه با 720 کلاس درس با همکاری موسسه خیریه مهر گیتی احداث کنند و تاکنون در این زمینه ساخت 464 کلاس درس آغاز شده است.

او بیان کرد: جمع آوری بخاری های نفتی از مدارس استان از ابتدای امسال آغاز شده و 1730 کلاس درس به سیستم های سرمایشی و گرمایشی استاندارد مجهز می شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: یکی از دغدغه های آموزش و پرورش عدم برخورداری مدارس از سرویس های بهداشتی مناسب بود که نیاز به احداث 518 چشمه و بهسازی 1300 چشمه سرویس بهداشتی بود و امسال 198 چشمه سرویس بهداشتی در مدارس اضافه کردیم و با همکاری قرارگاه سازندگی سپاه در این زمینه کار می کنیم.

مشارکت ۱۵ عزار نفر در طرح «آجر به آجر»

واعظی نژاد اظهار کرد: پویش ملی “آجر به آجر” را همزمان با کشور در استان کرمان آغاز کرده ایم و در پویش محرم عملکرد خوبی در استان کرمان داشتیم و یک مدرسه سه کلاسه تعریف شد و 15 هزار نفر مشارکت داشتند.

او ادامه داد: به دلیل اینکه بیشترین مشارکت را از شهرستان عنبرآباد در این پویش داشتیم، ساخت مدرسه در این شهرستان خشت گذاری شد.

واعظی نژاد با اشاره به پویش “من مادرم، همه بچه های ایران فرزند من” گفت: در این پویش ساخت مدرسه 12 کلاسه پیش بینی شده است.

او با اشاره به وجود مدارس فرسوده در سطح استان کرمان افزود: هنوز 108 مدرسه سنگی و 170 مدرسه کانکسی داریم که برنامه ریزی شده این موارد نیز از ادبیات فضای آموزشی حذف شود.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه 30 درصد از مدارس استان فرسوده و نیازمند بازسازی است، بیان کرد: 35 درصد مدارس نیز با مقاوم سازی می تواند 30 سال دیگر استفاده شود و این موارد در برنامه ها وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63702
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.