مدارس کرمان شیفت بندی می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت:‌ به دلیل کمبود فضای آموزشی برخی از مدارس کرمان شیفت‌بندی می‌شوند.

خبرنگار: نجمه سعیدی

چند روز پیش این احتمال شنیده شد که مدارس کرمان در سال تحصیلی جدید به صورت شیفتی برگزار شوند برای صحت این خبر با ضیا معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان صحبت کردیم، ضیا در این باره گفت: احتمالا به دلیل کمبود فضای آموزشی چند مدرسه را به صورت دو شیفت بازگشایی کنیم.

وی ادامه داد: در ناحیه یک به این سمت و سو رفتیم و شیفت شده است اما این احتمال وجود دارد اگر روند ثبت نام به همین شکل پیش رود مدارس در حاشیه شهر هم شیفت بندی شوند.

ضیا یادآوری کرد: هنوز تصمیم دقیقی مبنی بر این که کدام مدرسه شیفتی شود گرفته نشده اما احتمال زیاد مدرسه حسن توکلی از ناحیه دو شیفت می شود، دو دوره در این مدرسه هستند که یک دوره از آن باید در هفته اول طرف صبح بیایند و هفته بعد دور دوم صبح ها بیایند، یعنی اول تا سوم ابتدایی یک هفته صبح و هفته بعد چهارم تا ششم ابتدایی صبح هستند.

ضیا گفت: شیفت بعدازظهر بچه ها از 12 و نیم شروع و تا 4 و نیم ، پنج عصر طول می کشد و این شرایط مناسب نیست مخصوصا در فصل زمستان که هوا زود تاریک می شود و بچه ها خسته هستند، شیفت عصر جواب نمی دهد. از طرفی زمان تعطیل شدن شیفت صبح با آغاز شیفت عصر تداخل ایجاد می کند، زمان کلاس ها هم فشرده اند و بچه ها باید 5 ساعت سر کلاس باشند.

به گفته ضیا در استان کرمان تاکنون از 61 هزار دانش آموز کلاس اولی، 85 درصدشان ثبت نام کرده اند.

معاون آموزش و پرورش استان در مورد این موضوع که آیا امکان دارد کلاس اول برای دانش آموزانی که در سال گذشته حضور داشتند تکرار شود گفت: این برنامه وجود ندارد، شاید به معلم پایه دوم توصیه شود که برگردد و آن حروفی که کار نشده را به دانش آموز بیاموزد، ولی برنامه ای برای تکرار پایه اول نداریم.

سراسر حاشیه شهر کرمان کمبود فضای آموزشی دارند

ضیا یادآور شد : ما در مورد کمبود فضای آموزشی در بقیه استان مشکل کمتری داریم، بیشترین مشکل ما در شهر کرمان است که آن هم به دلیل مهاجرت هایی است که اتفاق افتاده و جمعیت دانش آموزان را در حاشیه شهر بالا برده است و در سراسر حاشیه شهر کرمان مشکل کمبود فضای آموزشی وجود دارد.

وی در مورد تصمیمی یک روز درمیان شدن کلاس ها با توجه به شیوع کرونا هم گفت: نحو برگزاری کلاس ها با توجه به شیوع کرونا احتمالا به این شکل خواهد بود که در مدارسی که تراکم کلاس ها بالا است، تراکم کلاس را نصف کنیم و یک روز درمیان بچه ها به مدرسه بیاید اگر این تصمیم کرونایی اجرا شود در مورد مدارس شیفتی هم به همین شکل انجام می شود.

معاون آموزش و پرورش استان گفت: دانش آموزان به واسطه شیفت شدن ضرر می کنند اما به واسطه یک روز در میان مدرسه ضرری نمی کنند و در صورتی که تصمیم برای یک روز درمیان بودن کلاس های درس قطعی شود، پنج شنبه ها هم به زمان مدرسه افزوده می شود.

سه سناریو برای برگزاری سال تحصیلی جدید

ضیا اعلام کرد: برای سال تحصیلی بعدی با توجه یه شرایط کرونایی در کشور سه سناریو پیش بینی شده است ، اول این که وضعیت قرمز باشد و کلا کلاس ها به شکل مجازی برگزار شوند، دوم وضعیت زرد باشد که در آن کلاس های درسی یک روز در میان برگزار می شوند و سومین حالت وضعیت سفید است که احتمالا برای مدارس روستایی و عشایری اتفاق بیفتد که هر روز طبق روال عادی مدرسه بازگشایی می شود.

وی در مورد پرداخت شهریه دانش آموزان در صورت بودن در وضعیت زرد و قرمز گفت: خانواده ها برای مدارس غیر دولتی شهریه ثابت را در هر کدام از این شرایط باید پرداخت کنند، زیرا در هر صورت معلم چه به صورت مجازی و چه یک روز درمیان، حضور دارد و آموزش ها به همان روال قبل اجرا می شود فقط هزینه فعالیت فوق برنامه و کلاس های جنبی ای که برگزار نمی شوند، نباید پرداخت شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52766
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.