مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج


هیچ کلاس درسی در فهرج بدون معلم نیست

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج گفت: ۱۰ هزار دانش آموز فهرجی در سال تحصیلی جدید در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند و هیچ کلاس درسی بدون معلم نیست.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج با اشاره به اقدامات انجام شده در اجرای پروژه مهر برای بازگشایی مدارس گفت: برنامه ملی بازگشایی مدارس (پروژه مهر) در ۹۷ مدرسه شهرستان اجرا شده و تمهیدات لازم برای آموزش قریب به ۱۰۰۰۰ نفر از  دانش آموز توسط ۸۰۰ نفر از کارکنان فرهنگی  اندیشیده شده است در تمامی طرح و برنامه‌های انجام شده این مدیریت همواره شعار عدالت محوری، کیفیت بخشی و تربیت تمام ساحتی مد نظر قرارگرفته است.

رکن آبادی افزود:همچنین طرح سنجش سلامت برای هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در دو پایگاه بخش مرکزی و نگین کویر با دقت، به همت کارکنان متخصص و آموزش دیده در تابستان امسال به اجرا درآمده است.

وی در زمینه تهیه کتب درسی و تجهیزات آموزشی در شهرستان گفت: ثبت سفارش کتب درسی در ایام تابستان جاری انجام پذیرفته و کتب درسی مورد نیاز از انبار کتاب استان توسط واحد کارپردازی اداره تحویل و جهت توزیع در اختیار مدیران واحد‌های آموزشی قرارگرفته است.

رکن آبادی تصریح کرد: تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی شامل انواع صندلی، میز معلم، تخته وایت برد، کولر، آبسردکن، کمد وفایل‌های اداری، انواع کامپیوتر، لپ تاپ، پرینتر، دستگاه‌های کپی، تجهیزات ویژه کارگاه‌های هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش، انواع ملزومات مورد نیاز خوابگاه ۹ مدرسه شبانه روزی، شامل انواع تخت، تشک، پتو و… از انبار اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان بارگیری و توسط معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی بین مدارس شهرستان توزیع شده است.

وی گفت:نخستین سرانه دانش آموزی و نخستین سرانه غذایی مدارس شبانه روزی نیز در شهریور ماه به حساب مدارس واریز شده است.

رکن آبادی در زمینه آسفالت محوطه‌های مدارس شهرستان نیز افزود:۱۰ هزار متر مربع آسفالت محوطه مدارس با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال و ۷ هزار مترمربع ایزوگام با ۱۰ میلیارد ریال اعتباردر قالب پروژه مهر ۱۴۰۱ اجرا شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج با اشاره به طرح ساماندهی فرهنگیان تصریح کرد: در ۸ مرداد امسال، تفاهم نامه توسعه سنواتی در معاونت طرح و برنامه مدیریت منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان منعقد گردید و ساماندهی نیروی انسانی با توجه به دستورالعمل مربوطه انجام شد. در فرایند نقل و انتقالات ۱۱۹ نفر از شهرستان خارج، ۱۸ نفر بازنشسته و ۸ همکار خانم از مرخصی زایمان استفاده نموده اند. ورودی نیروی انسانی شامل ۴۱ نفر پذیرفته شدگان سال‌های قبل دانشگاه فرهنگیان، ۳۵ نفرنیرو‌های استخدامی ماده ۲۸ و ۶۹ نفرمشمولین تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، ۸ نفرمشمولین بند د تبصره ۲۰، تعداد ۵ نفرسرباز و طلبه وظیفه می‌باشند.

رکن آبادی افزود: فرایند دشوار ساماندهی نیروی انسانی به صورت کامل انجام شده به نحوی که در ابتدای سال تحصیلی و در روز بازگشایی مدارس، هیچ کلاس درس بدون معلم در شهرستان وجود ندارد. در حال حاضر هیچ کمبود نیرو و هیچ کلاس درس فاقد معلم در شهرستان وجود ندارد.

رکن آبادی اظهارداشت: مجوز مرکز اختلالات یادگیری اخذ، کد مربوطه تخصیص وفعال شده است همچنین مجوز مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فهرج اخذ شده و در مرحله تخصیص کد از وزارت متبوع می‌باشد.

وی همچنین بیان داشت: طرح تثبیت، تعمیق و جبران یادگیری برای جبران افت تحصیلی دوران شیوع پاندمی کرونا، توسط حوزه معاونت آموزشی در مدارس ابتدایی و متوسطه مجری طرح انجام شده است. پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان، طرح روخوانی و روانخوانی قرآن کریم دوره ابتدایی و اردو‌های علمی و آموزشی مربوط به این طرح، طرح مدرسه پویا و کلاس درس تربیت بدنی به منظور ایجاد نشاط و شادابی، جبران فقر حرکتی و با هدف کاهش وزن دانش آموزان، توسط حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی این مدیریت انجام شده است.

رکن آبادی تصریح کرد: کلاس‌های آماده سازی کنکور و مشاوره انتخاب رشته برای دانش آموزان پایه دوازدهم عملیاتی شده و نتیجه این برنامه ریزی و تلاش همکاران، اولین قبولی در رشته پزشکی توسط یکی از دانش آموزان دختر است. پیگیری‌های متعدد، منجر به خبر مسرت بخش بازگشت سهمیه بومی شهرستانی در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و به تبع آن قبولی قابل توجه دانش آموزان این شهرستان در دانشگاه فرهنگیان شد.

وی در زمینه طرح رتبه بندی معلمان بیان داشت: فرایند رتبه بندی معلمان وارد فاز اجرا شده و مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب مشمولین واریز شده است. بارگذاری مستندات مربوطه توسط همکاران در سامانه انجام شده است. عملیات شناسایی و آموزش ارزیابان عمومی، حرفه‌ای و تخصصی توسط واحد سنجش صورت پذیرفته و در مهرماه ارزیابی مدارک بارگذاری شده توسط این ارزیابان و رتبه بندی همکاران نهایی خواهد شد. ثبت اطلاعات ۱۲۴ نفر از نیرو‌های طرح مهرآفرین این مدیریت جهت شرکت در آزمون سازمان امور اداری و استخدامی کشور و نهایتا قرارگیری در دایره شمول قانون رتبه بندی فرهنگیان به صورت دقیق صورت پذیرفته است.

رکن آبادی گفت:با پیگیری دایره حقوقی این مدیریت و مساعدت قابل تقدیر اداره ثبت اسناد شهرستان فهرج تعداد ۵ فقره اسناد مالکیت تک برگ مدارس در مورخه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ رونمایی و تحویل آموزش و پرورش گردید.

رکن آبادی از افتتاح مرکز نیکوکاری شهدای دانش آموز خبر داد و افزود: با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیریت آموزش و پرورش، مرکز نیکوکاری شهدای دانش آموز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فهرج افتتاح و علاوه بردانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، دیگر دانش آموزان بی بضاعت در حد توان مورد مساعدت مالی خیرین بزرگوار و نیک اندیش قرار خواهند گرفت. با همکاری خیرین، نهاد‌های حمایتی و مساعدت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، بخشی از لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت تامین گردیده است.

وی در خصوص ساماندهی سرویس مدارس نیز اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات متعدد با اعضای کارگروه، مقرر گردید متقاضیان سرویس مدارس جهت طی مراحل قانونی ابتدا به شهرداری، سپس به پلیس راهور شهرستان و جهت اخذ تاییدیه نهایی به حراست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فهرج مراجعه نمایند. شهرداری فهرج نرخ کرایه سرویس مدارس را تنظیم و به رانندگان و اولیای دانش آموزان ابلاغ نماید. در مدارس دخترانه ترجیحا از آژانس‌های بانوان جهت سرویس دهی مدارس استفاده گردد. پلیس راهور شهرستان نسبت به معرفی سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) به متقاضیان و اقدامات بعدی تمهیدات لازم را بعمل آورد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج بر آموزش همیاران پلیس و ارتقاء فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید شناسایی و آموزش همیاران پلیس و پلیس مدرسه جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک مورد توجه جدی قرار گرفت و برای اجرای سرعتکاه و خط کشی عابر پیاده در محل مدارس، همچنین نصب تابلو‌های راهنمایی و رانندگی توسط اعضای شورای ترافیک شهرستان در آستانه بازگشایی مدارس برنامه ریزی شد.

رکن آبادی از ساخت مدرسه در شهرستان فهرج خبر داد و افزود: تعداد ۴ مدرسه این شهرستان در حال تکمیل و به زودی به بهره برداری می‌رسد. ۳ مورد این مدارس خیرساز و یک مورد توسط بنیاد مستضعفان در حال اجرا می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج در رابطه با برخی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان نیز گفت:کمبود نیروی انسانی بومی در دروس تخصصی (۷۰ غیر بومی) و تقاضای فراوان برای انتقال و خروج از شهرستان، قبولی پایین در رشته‌های پرطرفدار کنکور از جمله رشته‌های علوم پزشکی و … به دلیل بضاعت مالی اندک خانواده‌ها و  ناتوانی پرداخت هزینه کلاس‌های کنکور، عدم وجود فضای فیزیکی مناسب برای هنرستان پسرانه بویژه کمبود فضای کارگاهی و آموزشی و نیاز شدید به احداث هنرستان پسرانه کاردانش و فنی حرفه‌ای نوساز شامل مجتمع‌های کارگاهی و …، جذب اندک افراد تحصیلکرده بومی در آزمون‌های استخدامی به دلیل ظرفیت پذیرش پایین از جمله برخی مشکلات آموزش و پرورش شهرستان است.

وی در رابطه با ظرفیت‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش شهرستان فهرج نیز بیان داشت: استعداد سرشار و تقاضای فراوان دانش آموزان پسر برای رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش، تعامل بسیار خوب بین دستگاهی و نیز وجود تعامل سازنده بین مجموعه آموزش و پرورش و شورا‌های اسلامی شهر و روستا و نیز شهرداران و دهیاران مجموعه شهرستان و وجود نیرو‌های تحصیلکرده دارای مدارک کارشناسی و بالاتر متقاضی جذب در آموزش و پرورش از جمله ظرفیت‌های آموزش و پرورش شهرستان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97031
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.