کمبود فضای آموزشی در مناطق عشایری استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲۶ فضای آموزشی برای تحصیل دانش آموزان عشایری در استان کرمان نیاز است که در قالب این تفاهم نامه عملیات ساخت این مدارس از مهر ماه سال جاری آغاز می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “احمد اسکندری نسب” در نشست با مدیران کل عشایری و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان به فعالیت ۴۸۹ مدرسه عشایری در استان کرمان اشاره و اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۶۶۲ دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارس عشایری قهرمان پرور و نخبه پرور هستند، افزود: ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی و توسعه کمی و کیفی امکانات و خدمات در مدارس عشایری ضروری است.

توسعه کمی و کیفی امکانات و خدمات در مدارس عشایری ضرورتی انکارناپذیر است

اسکندری نسب تصریح کرد: ایجاد عدالت اجتماعی به عنوان یکی از شعار های محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است لذا توسعه کمی و کیفی امکانات و خدمات در مدارس عشایری ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات موثری در آموزش و پرورش عشایری از قبیل ساخت مدارس خیرساز، توزیع تجهیزات آموزشی و راه اندازی مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان عشایری صورت گرفته است.

وی گفت: در سال جاری با ایجاد هم افزایی و پیگیری های صورت گرفته بودجه ای قابل توجه برای نوسازی، تجهیز و به روزرسانی مدارس عشایری مصوب شده که شرایط را برای ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت های مدارس عشایری فراهم می سازد.

اسکندری نسب از امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری مشترک ادارات کل آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس و اداره کل امور عشایری استان جهت به روزرسانی و استانداردسازی فضا های آموزشی ویژه تحصیل دانش آموزان عشایری خبر داد و گفت: ۲۶ فضای آموزشی برای تحصیل  دانش آموزان عشایری در استان کرمان نیاز است که در قالب این تفاهم نامه عملیات ساخت این مدارس از مهر ماه سال جاری آغاز می شود.

وی با تاکید بر برنامه ریزی جهت گسترش مدارس شبانه روزی ویژه دانش آموزان عشایری در کانون ها و مناطق عشایری با تراکم جمعیتی بالا خاطرنشان کرد: هدایت دانش آموزان عشایری به سمت مراکر شبانه روزی نقش موثری در ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74178
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.