گرد و غبار، برخی مدارس استان کرمان را به تعطیلی کشاند

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به خیزش گرد و خاک و افزایش گرد و غبار موجود در هوای برخی مناطق این استان گفت: مدارس شهرستان انار و زرند در تمام مقاطع تحصیلی، مدارس شهر رفسنجان در مقطع ابتدایی و مهدکودک ها امروز (شنبه) تعطیل است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مهران باهری افزود: امروز در منطقه نوق و کشکوئیه رفسنجان نیز مدارس در تمام مقاطع تحصیلی و ادارات و بانک ها به دلیل آلوده بودن هوا تعطیل خواهد بود.

همچنین سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه افزایش پدیده گرد و خاک در هوا موجب تعطیلی مدارس ابتدایی و مهدهای کودک‌ این شهرستان شد گفت: فعالیت سایر مقاطع تحصیلی و دستگاه‌های دولتی رفسنجان امروز (شنبه) برقرار خواهد بود.

رضا مُشکی افزود: در نشست کمیته اضطرار این شهرستان با توجه به اعلام هواشناسی استان کرمان مبنی بر فعالیت، خیزش گرد و خاک، افزایش آلودگی هوا و پایداری شرایط جوی تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد که یکی از آنها ضرورت استفاده از ماسک و رعایت توصیه های خودمراقبتی توسط عموم شهروندان در مواجهه با آلودگی هوا است.

وی تصریح کرد: زنگ ورزش، فعالیت های بدنی و حضور در فضای باز در مدارس نیز ممنوع اعلام شد.

وی با اشاره به ممنوعیت هرگونه فعالیت های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا اظهار داشت: هرگونه فعالیت و برگزاری مسابقات ورزشی اعم از انفرادی، همگانی و غیره در سطح شهر و در فضای باز و بسته ممنوع است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان خاطرنشان کرد: فعالیت واحدهای اثرگذار بر تشدید آلودگی هوای این شهر از جمله معادن شن و ماسه و واحدهای تولید بتن کارخانه آسفالت و غیره نیز ممنوع است و استقرار پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهری به منظور ارائه خدمات ضروری به شهروندان در زمان آلودگی هوا ضروری اعلام شد.

وی گفت: امروز با توجه به کاهش کیفیت هوا با درخواست مرخصی برای کارکنان دچار مشکل تنفسی، قلبی و بیماران زمینه ای نیز موافقت می شود.

مُشکی بیان کرد: پلیس با کامیون ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در راستای کاهش آلودگی برخورد می کند.

به گزارش ایرنا، بنا به علام اداره کل هواشناسی کرمان، وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک تا اواسط هفته به صورت متناوب در این استان ادامه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87381
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.