۴۵ مدرسه رفسنجان سرویس بهداشتی استاندارد ندارد

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: ۴۵ مدرسه این شهرستان در روستاها و حاشیه شهر فاقد سرویس بهداشتی استاندارد هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین تقوی رشیدی زاده افزود: از خیران می خواهیم برای اینکه دانش آموزان این مدارس از سرویس بهداشتی استاندارد بهره مند شوند به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی همچنین به وجود ۹۰ مدرسه فرسوده و کم استحکام در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: این مدارس در داخل شهر، حاشیه شهر و روستاها هستند و عمری بالای ۳۵ تا ۴۵ ساله دارند.

تقوی رشیدی زاده با بیان اینکه برای حل مشکل مدارس فرسوده با سازمان نوسازی مدارس صحبت کرده ایم تصریح کرد: این سازمان هم در صورتی کمک می کند که خیران ۵۰ درصد از ساخت مدرسه جدید در همان مدرسه فرسوده را تقبل کنند و دولت هم مابقی اعتبار را می پردازد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در ادامه گفت: امسال و تاکنون ۵۸ هزار دانش آموز در مدارس رفسنجان ثبت نام کرده اند که از این تعداد تقریبا نسبت دختر و پسر مساوی است و از این تعداد ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

تقوی رشیدی زاده با بیان اینکه امسال ۳۱ هزار محصل دوره ابتدایی در رفسنجان وجود دارد که ۲ هزار نفر در مقطع پایه اول ابتدایی هستند به دیگر مشکلات آموزشی شهرستان از جمله کمبود معلم اشاره و تصریح کرد: در مجموع نیروهای معلم و کادر اداری ۲ هزار و ۴۱۰ نیروی رسمی در آموزش و پرورش رفسنجان شاغل هستند؛ همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ معلم نیز در آموزشگاه های علمی آزاد و غیرانتفاعی این شهرستان خدمت می کنند.

بازنشستگی ۲۸۷ معلّم

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعدادی از فرهنگیان آموزش و پرورش رفسنجان بازنشسته شدند افزود: امسال این مشکل اوج گرفته و ۲۸۷ معلم در رفسنجان بازنشسته شدند که پر کردن جای خالی آنان ساده نیست.

تقوی رشیدی زاده تصریح کرد: امسال توانستیم برای ۷۲ بازنشسته، حکم استمرار ابلاغ کنیم؛ به عبارتی آنان بازنشسته هستند ولی از آنان خواسته ایم یک سال دیگر هم در آموزش و پرورش فعالیت کنند، امّا برای ۲۱۵ نفر دیگر حکم بازنشستگی صادر شد.

وی گفت: کمیته انتقال را در آموزش و پرورش رفسنجان راه اندازی خواهیم کرد تا نقل و انتقال نیرو بخوبی ساماندهی و انجام شود.

۶۸ معلم به مناطق دیگر استان انتقال یافتند

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان خاطرنشان کرد: امسال ۶۸ معلم از مدارس رفسنجان به شهرستان های مجاور انتقال یافتند که ما با توجه به کمبود نیرو سعی داریم اگر معلمی بخواهد دوران خدمت را در رفسنجان بگذراند به شرط ماندن دائم با خدمت معلمی او موافقت کنیم تا با مشکل کمبود معلم مواجه نشویم.

سهمیه استخدامی معلمان افزایش یابد

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۸ معلم از طریق استخدام جذب آموزش و پرورش رفسنجان شدند گفت: در سال های قبل با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش، باید تدابیری انجام می شد که در این زمینه تعدادی معلم غیربومی در آموزش و پرورش رفسنجان به خدمت گرفته شدند، ضمن اینکه سال گذشته با درخواست از وزارت آموزش و پرورش ۲۴ نیرو استخدامی داشتیم و امسال با درخواست مجدد این سهیمه افزایش یافت.

تقوی رشیدی زاده ادامه داد: باید برای کاهش کمبود نیروی معلم در سال آینده جذب استخدامی را افزایش دهیم تا جای خالی بازنشستگان پر و مشکلات حوزه تعلیم و تربیت برطرف شود.

۱۵۸ پیش دبستانی متضرر شدند

تقوی به وجود ۹۸ پیش دبستانی مستقل در رفسنجان و ۶۰ پیش دبستانی در مدارس اشاره کرد و با بیان اینکه سال گذشته همه آنها به دلیل بحران کرونا و نداشتن متقاضی متضرر شدند گفت: پیش دبستانی مقطعی مهم است که توصیه می شود والدین فرزندان خود را در آن ثبت نام کنند.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان یکی دیگر از مشکلات این نهاد را پراکندگی مدارس در این شهرستان عنوان و تصریح کرد: در برخی مناطق رفسنجان جمعیت رو به رشد است اما مدرسه وجود ندارد و نیاز است مدرسه سازی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78803
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.