۹۵ درصد دانش‌آموزان جنوب کرمان علیه کرونا واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از انجام واکسیناسیون ۹۵ درصد دانش آموزان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: این دانش آموزان شامل رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، دکتر اصغر مکارم روز سه شنبه در نشست هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به آخرین وضعیت واکسیناسیون در منطقه زیر پوشش این دانشگاه اشاره کرد و از واکسیناسیون ۹۰ درصد معلمان منطقه جنوب کرمان خبر داد.

وی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را جزو دانشگاه های پیشگام در زمینه واکسیناسیون برشمرد و میانگین واکسیناسیون جمعیت هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را ۸۲ درصد اعلام کرد.

مکارم با بیان اینکه ۵۶ درصد مردم منطقه جنوب کرمان نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند، گفت: در این زمینه هم نسبت به دیگر دانشگاه جزو برترین ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به آخرین وضعیت موجودی واکسن در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و از ورود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن به این منطقه خبر داد و بیشترین نوع واکسن را نیز سینوفارم برشمرد.

وی میزان شیوع ویروس کرونا را در پایین ترین سطح در منطقه جنوب کرمان اعلام کرد و گفت: اکنون در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ۵۶ بیمار بستری وجود دارد که فقط ۱۶ مورد مبتلا به ویروس کرونا هستند.

مکارم همچنین آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا را در منطقه جنوب کرمان زیر پنج نفر اعلام و اظهارامیدواری کرد که این مسیر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان روزهای سختی را در مدیریت بیماری کرونا پشت سر گذرانده است، گفت: رسیدگی به بیش از ۲۴ هزار مورد مثبت بیماری کرونا در منطقه جنوب کرمان با توجه به وضعیت درمانی کار ساده ای نبود اما با همت همه همکاران بهداشت، درمان و آموزش این بیماری مدیریت شد.

مکارم تامین اکسیژن و دارو را یکی از مشکلات مهم شرایط سخت کرونا برشمرد و گفت: با تدابیر و اقدامات انجام شده در این زمینه ها با مشکل مواجه نشدیم.

وی ادامه داد: امروز در زمینه تخت های ویژه و تجهیزات بویژه مانیتور ونتیلاتور و نیازهای ضروری مردم نیز مشکلی نداریم.

خدمات رسانی بهداشتی و درمانی در شهرستان های جیرفت، کهنوج، قلعه گنج، رودبارجنوب، فاریاب و عنبرآباد برعهده دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است که در کنار سه دانشگاه دیگر کرمان، بم و رفسنجان و نیز دانشکده علوم پزشکی سیرجان در استان کرمان فعالیت دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79626
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.