دردسر امنیتی کاربران گوشی‌های آیفون با به روز رسانی جدید سیستم عامل

آخرین نسخه نرم افزار آیفون،ناامن است به همین دلیل هکرها می‌توانند به راحتی به گوشی‌های مردم راه پیدا کنند.

به گفته محققان مسائل امنیتی، کمپانی اَپِل به طور اتفاقی یک اشکال امنیتی را که قبلا برطرف کرده بود مجددا به سیستم‌ها راه داده است. این مساله به این معنی است که آخرین نسخه نرم افزار آیفون، یا همان iOS 12.4 ناامن است و هکرها می‌توانند به گوشی‌های مردم راه پیدا کنند.
از آنجایی که آیفون‌ها اکنون به صورت اتوماتیک خود را به روز می‌کنند، اکثر گوشی‌هایی که فعالانه مورد استفاده هستند، سعی کرده‌اند خود را با جدیدترین نرم افزار به روز کنند. به این ترتیب، به کاربران توصیه می‌شود که با بررسی گوشی خود از احتمال آنکه گوشی آنها به سیستم عامل جدید ارتقا یافته یا خیر مطلع شوند.
برخی از کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که اگر گوشی شخصی سیستم عامل خود را به روز نکرده‌اند، از انجام آن کار ممانعت به عمل آورند. نکته قابل ذکر این است که سیستم عامل iOS 12.4 تعداد قابل توجهی از مشکلات امنیتی گوشی و یا تبلت را از بین می‌برد،‌ اما در عین حال، معضل گزارش شده جدید را وارد دستگاه‌ها می‌کند.
در هر صورت،‌ کاربران در معرض خطر خواهند بود.اگر سیستم عامل جدید بر گوشی‌ها نصب شده، امکان بازگشت به نسخه قبلی وجود ندارد.
بنابراین، هر کاربر با سیستم عامل iOS 12.4 باید در مورد انتخاب لینک‌های ناشناخته یا برنامه‌هایی که بارگیری می‌کند، هوشیار باشد.هنگامی که نسخه پیشین سیستم عامل یعنی iOS 12.3 عرضه شد، توانست اشکالات بسیاری را برطرف کند. این شامل رفع مشکلی است که توسط محققان گوگل یافت شده و توسط اپل برطرف شده است.
اما بنا به گزارش مجله «مادِربورد»، نسخه iOS 12.4 که در ماه ژوئیه گذشته معرفی شد، آن رفع مشکل را ملغی کرد.کارشناسان امنیتی توصیه می‌کنند که هر آیفون که به جدیدترین نرم افزار به روز شده است، می‌تواند آسیب پذیر باشد. آیفون‌ها و تبلت‌های آیپَد که از سیستم‌های عامل قدیمی‌تر از iOS 12.3 استفاده می‌کنند نیز می‌توانند مورد حمله قرار بگیرند.
نشان رمزی که باعث می‌شود از این آسیب پذیری استفاده شود، به طور عمومی در اینترنت دست به دست در حال انتقال است و هر فردی که می‌خواهد دستگاه‌ها را هک کند،‌ به راحتی قادر به این کار خواهد بود.این مساله می‌تواند به تهیه کنندگان برنامه‌های مخرب اجازه دهد تا به قسمت‌های امن گوشی تعرض کنند و این امری ساده خواهد بود چراکه مشکلات امنیتی از مدت‌ها پیش شناسایی شده بود و هکرها و سایر مهاجمین تا کنون روش‌های سواستفاده از لغزش امنیتی را بدست آورده‌اند.
در گذشته، چنین حملاتی در وبسایت‌ها اتفاق افتاده، به این معنی که کاربران فقط باید گول فریبکاری مهاجمین را خورده و به صفحه خاصی سر بزنند تا گوشی‌ آنها به خطر بیفتد. این مساله همچنین به این معنی است که امکان تغییر دادن سیستم عامل و نصب نرم‌افزار غیرمجاز برای دور زدن محدودیت‌های کمپانی اَپِل در زمینه نرم‌افزاری را امکان پذیر می‌سازد. کاربران آیفون اذعان داشته‌اند که این امکان رفع غیرمجاز محدودیت‌ها وجود دارد.کمپانی اَپِل هنوز درباره مساله امنیتی اظهارنظر نكرده است و هنوز هیچ به روز رسانی جدیدی در دسترس نیست. 
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32884
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.