به‌دنبال پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا اعلام شد


آماده‌باش ۱۵۰ نیرو و ۱۴۸ دستگاه راهداری جنوب کرمان 

۱۵۰ نیروی راهدار و ۱۴۸ دستگاه سبک، نیمه‌سنگین و سنگین اداره کل راهداری جنوب کرمان در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل‌آسا طی روزهای آینده در جنوب استان به حالت آماده‌باش در آمدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان روز دوشنبه همچنین طی اطلاعیه‌ای از مردم خواسته است در شرایط جوی اعلام شده از سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در این اطلاعیه اعلام کرد: در هشدار قرمز هواشناسی بر بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیرها و رودخانه‌های فصلی، رعد و برق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها، احتمال تخریب پل و اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر تاکید شده است.

این اطلاعیه افزود: طبق این هشدار در پی بارش‌های روزهای آینده در مناطق جنوبی کرمان به مردم و رانندگان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیرها و تردد غیرضروری از محل آبنماها به طور جدی خودداری کنند.

در اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان آمده است: با توجه به گسترش سامانه بارشی، از بامداد روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش‌ها در نیمه‌جنوبی استان افزوده خواهد شد که میزان بارندگی پیش‌بینی شده توسط کارشناسان هواشناسی و بیشینه بارش‌ها تا میزان ۸۰ میلی‌متر در این مناطق به‌ویژه حومه شهرستان‌های کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، رودبارجنوب، جیرفت، عنبرآباد و فاریاب است.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به شدت بالا و نوع بارش‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و وقوع احتمالی سیل در مناطق از رانندگان و مردم تقاضا می‌شود در طول مدت ورود و خروج این سامانه بارشی از تردد غیرضروری و انجام سفرهای جاده‌ای جدا بپرهیزند و سفرها را به زمان مناسب دیگری منتقل کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: مردم و رانندگان می‌توانند شرایط جوی جاده‌ها و وضعیت تردد در محورهای جنوب کرمان را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز از طریق تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند.

مرکز مدیریت راه‌های این اداره همچنین از مردم درخواست کرده است در صورت مشاهده هرگونه عوامل تخریب جاده‌ای یا مانع در مسیر راه‌ها، آن را به مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان اطلاع دهند تا عوامل و گشت‌های راهداری نواقص اعلامی احتمالی را رفع کنند.
طی یک سال اخیر بیش از ۲۳۰ پل در جنوب کرمان تعمیر و بازسازی و در روزهای اخیر هم تمامی پل‌های سطح حوزه توسط راهداران بررسی و کنترل شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117171
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.