در نشست فوق‌العاده شورای شهر کرمان؛


ساخت تقاطع غیرهمسطح در سه‌راهی شرف‌آباد تصویب شد

در نشست فوق‌العاده شورای شهر کرمان که با موضوع بررسی تقاطع غیرهمسطح شرف‌آباد برگزار شد اعضای شورای شهر کرمان با ۹ رای موافق به ساخت این تقاطع از طریق برگزاری مناقصه عمومی و با برآورد اولیه ۱۹۹ میلیارد تومان با نحوه پرداخت ۱۰۰ درصد تهاتر با زمین رای مثبت دادند. تنها رای منفی به این مصوبه متعلق به علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان بود

به گزارش کرمان‌نو در این نشست که روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه برگزار شد، نماینده‌ و کارشناس شرکت بهین تردد کویر که مشاور طرح بوده است نیز حضور داشت و توضیح داد که براساس مطالعات انجام شده بهترین و کم‌هزینه‌ترین حالت برای سه‌راهی شرف‌آباد تقاطع غیرهمسطح ساده شبیه به پل سیدی است که البته در زیر پل چراغ قرمز و حرکت‌های دیگر دیده می‌شود.
پس از توضیحات کارشناس شرکت مشاور اعضای شورای شهر نظراتشان درمورد این پروژه را عنوان کردند.

با اجرای تقاطع غیرهمسطح در هیچ نقطه‌ای از شهر موافق نیستم

تقوی با اینکه در پایان به اجرای پروژه رای مثبت داد اما در صحبتش به عنوان مخالف حرف زد و گفت:« من صاحب‌نظر نیستم و از رویکرد حوزه سلامت به شهر نگاه می‌کنم و موافق خودرو محوری در شهر نیستم، با افزایش تعداد خودروها و رفع گره‌های ترافیکی، گره‌های ترافیکی جدیدی ایجاد می‌شود، در شهرهایی مثل کرمان هرچقدر خیابان و تقاطع جدید عرضه شود تقاضا هم برای استفاده از خودرو رشد می‌کند. لذا با اجرای این تقاطع غیرهمسطح در هیچ نقطه‌ای از شهر موافق نیستم.»

محمود بابایی عضو دیگر شورای شهر که در در ابتدای این دوره از مدیریت شهری مخالف ساخت تقاطع شرف‌آباد به شکل سابق بود گفت:« اینکه از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری تصمیم‌گیری برای تقاطع شرف‌آباد را به تاخیر انداختیم تصمیم خوبی بود چون شرایط و طراحی پروژه در این مدت خیلی تغییر کرده است.»
محمد موسوی اما به عنوان موافق پروژه با تقوی مخالفت کرد و افزود:« ما نمی‌توانیم مصوبه شورای ترافیک را زیر سوال ببریم و نمی‌توانیم نگاه خودمان را به جای متخصص بگذاریم. رینگ شهر به خلوت شدن ترافیک کمک می‌کند، این پروژه را با پروژه‌های قبلی مقایسه نکنید چرا که به هم ربطی ندارند. معطل گذاشتن این موضوع علاوه بر اینکه هزینه‌های شهر را افزایش می‌دهد وقت مردم را هم از بین می‌برد.»

محمدرضا کمساری عضو دیگر شورای شهر نیز اضافه کرد:« ما هم روز اولی که این پروژه می‌خواست اجرا شود جز موافقین بودیم و امروز هم خوشحالیم که با وقفه‌ای که پیش آمد شرایط بهتری برای پروژه به وجود آمد.»
اعضای قدیمی‌تر شورای شهر مانند چناریان، مویدی و ایرانمنش با پروژه موافقت کردند و حتی شورای ششم را به دلیل تاخیر ۳ ساله در اجرای تقاطع غیرهمسطح در شرف‌آباد سرزنش کردند.
در پایان نیز امینی‌زاده با مرور وضعیت پروژه سه‌راهی شرف‌آباد در ابتدای این دوره از مدیریت شهری تاکید کرد:« آن زمانی که ما آمدیم هیچ مطالعه‌ای در خصوص اولویت این پروژه در میان غیرهمسطح‌سازی‌های دیگر وجود نداشت و الان هم که در نامه از مشاور پرسیده شده مسئولیت را بر گردن طرح‌های تفصیلی و جامع انداخته است.

علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان در پایان با تاکید بر اینکه تعلل ۳ ساله خیانتی به وقت و سرمایه مردم نبوده زیرا پول را جای دیگری هزینه کردیم گفت:« اگر تقاطع غیرهمسطح شرف‌آباد را شروع کنیم قطعا تا پایان امسال نه تقاطع شهدای خلبان تمام می‌شود و نه تقاطع شرف‌آباد و بهتر است منابع محدودمان را بر روی یک پروژه متمرکز شویم.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117167
2 نظرات
  1. عباس می گوید

    پروژه رو بدین به شهید رجایی. واقعا پل های قبلیش به شهرمون شکل داده

  2. عباس می گوید

    پل سگمنتال یک پل به روز هستش وچقدر زیباست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.